Ski-doo eller Lynx

skinx

Aktiv medlem
7 mar 2006
64
0
6
Skogen
Tjena

Jag ska köpa skoter för runt 30 tusen, jag vill hälst ha Lynx eller ski-doo. Rotax power :cool:

Jag har tittat på Ski-doo mxz 440f, 500, 583 97-99, mxz 500-600 99-00, formula 500 97-98. Lynx g-type 494, 97-99, enduro 500-600 99.00. Har även tittat på Ski-doo summit 500-600 98-uppåt, men dom blir dyrare än dom korta maskinerna. Lika lynx enduro sp-01-02 verkar vara väldigt fina maskiner men dom blir också för dyra :(

Kraven jag har : Den ska vara billig att äga (försäkring, bränsleförbrukning), den ska gå relativt bra i lössnö.

Kommenta gjärna skotrarna, villka brister dom har, och vad dom är bra på.

Tacksam för svar // johan
 
?

...

lynx enduro 494 är en mkt bra skoter, soppasnål, bra motor, men inte bra i djupsnön, annars en perfekt skoter
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Varför inte en yamma?

Yamaha ha ju bra femhundrer mellan 97 och 01 dessutom är dom hyffsat billiga:) har själv en V-max 500 XTC 98:a som är väldigt rapp! och har bra dämpare! är väldigt nöjd me min! å dom ser jag ligger på mellan 26 till 30 tusen beroende på skick o.s.v.. min är också hyffsat snål på bränsle mellan 1,8 till 2,5 beroende på körning!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ski-doo MXZ 600 -99 Borde väl vara de bästa köpet tycker jag.
Skapligt modern motor fjädring mm.
Köpte själv en sån när dom kom, tävlade m den i backe 2 år utan större problem.
 

skinx

Aktiv medlem
7 mar 2006
64
0
6
Skogen
>vad är det som får rotax att vara bäst, har du ens testat andra märken eller?

Det är nog inte nån större skillnad jämfört med andra maskiner men jag tycker bara det, men ni kan föreslå andra märken bara dom stämmer ungefär med kraven jag har.
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
polaris indy 500 e mitt råd.. 30 eller 32 matta om en sån går på så är dom hyfsade i lössnö! fixa en bra variator inställning å kanske dreva ett kugg så är de en bra rapp maskin.. drar inte mycke sås heller! helt enkelt billig att äga klart våd sina 25-30 000


;)
 

ChiefJonsson

Medlem
26 okt 2005
48
0
1
Vilhelmina
KimAlexander skrev:
vad är det som får rotax att vara bäst, har du ens testat andra märken eller?

Alla är vi innerst inne märkes***ar. Så äre bara. Och om han nu fastnat för rotax, tycker dom har fina motorer, och att han trivs med ski-doo och lynx, så är de ju så. Han kanske är så nöjd att han inte vill prova andra märken ?
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Mjoo håller med dig är de en lynx eller ski-doo han vill så ska vi inte frågasätta varför svara på hans fråga iställe :D

ChiefJonsson skrev:
Alla är vi innerst inne märkes***ar. Så äre bara. Och om han nu fastnat för rotax, tycker dom har fina motorer, och att han trivs med ski-doo och lynx, så är de ju så. Han kanske är så nöjd att han inte vill prova andra märken ?
 

4stroke

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Uppsala Sverige
www.mickes.co.uk
3 märken i mina ögon.

Utan att säga några märken så tycker jag att alla skotrar som inte tillverkas i det stora landet i Väster och då menar jag inte det land med ett löv på flaggan. Jag vill i varje fall ha en skoter som håller hällre än en skoter som går bra i lössnö.

Y-S-L