Ski-doo 800 och Polaris 800 motorer stulna

O

oglav

Motorerna stulna nu natten till Lördag 14e Mars,

Från en MXZ 800X -02 och från en PRO XR 800 -04.

Stulna från garage på ripvägen i Haparanda komplett med variatorer...

Kännetecken på ski-doo motorn är att ena cylindern skiljer sig från den andra utsendemässigt då det är en utbytes cylinder samt att det satt på en speedtech slutburk.

Vet att det är långsökt men PMa mig eller ring polisen (Tel: 11414) om ni hör/ser någonting om detta, MXZn var inte försäkrad :(....
 

oglav

Ny medlem
16 mar 2009
4
0
1
Haparanda
Såja, nu fungerar det bättre med PM om någon skulle ha information om motorerna....

Fyfan va jävligt det här är, om nu någon har information om vars Ski-doo motorn är samt lite råg i ryggen så hämta tillbaka motorn till mig så ger jag dig lätt 5k om den är komplett!!!

Det måste ju nästan anses som ärliga pengar eller? OBS att jag känner igen "min" motor :)
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Så kents motor är inget värd iom försäkringen? :p jag har hört ett rykte jag kan kolla upp btw , hör av mig om så är fallet ;)

Edit: var precis ute o sprängde min 800 ves -03 , hoppas jag får tag på vem som stulit motorn så kanske jag får köpa den billigt :p (skoj)
 
Last edited:

oglav

Ny medlem
16 mar 2009
4
0
1
Haparanda
Så kents motor är inget värd iom försäkringen? :p jag har hört ett rykte jag kan kolla upp btw , hör av mig om så är fallet ;)

Edit: var precis ute o sprängde min 800 ves -03 , hoppas jag får tag på vem som stulit motorn så kanske jag får köpa den billigt :p (skoj)


Precis, har man försäkring så blir det givetvis den bästa vägen att gå..

Ofan hör av dig via tel om du hör mera!