ski doo 600etec -14 600 mil

jimpadude

Ny medlem
21 dec 2022
1
0
1
29
Umeå
Hej, mitt i förra vintern när jag var ute och körde med min renegade 600etec så började den gå skit och felkodade p1177 och p1477. Läste på lite och såg att det hade med RAVE portarna att göra. Plockade isär och rengjorde dom, men fortfarande samma fel. Lämna då in den till ÅF som inte direkt kunde hitta något fel. Men han kalibrerade den, släckte felkoderna och säger att det är fel på ECM:n, rave portarna lyfter inte på slutet så jag tappar effekt på toppen. Jag körde sedan skotern hela påskhelgen, den gick bra men varvar inte mer än 7800. Grejen är att om ECM:n är trasig så borde den ju felkoda igen? Eller har jag fel här? Tar tacksamt emot tips, vill få ordning på maskinen nu när säsongen snart börjar:D
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Kolla så alla slangarna till portarna är hela, sitter några backventiler i direkt anslutning också så kolla funktion på dom också , sen sitter det en ihopkoppling mellan insugen och sen går det ner slangar till vevhuset och någon backventil till där tror jag. Mycket möjligt att det kommit in något oljekladd så någon backventil inte fungerar.