Ski-doo 600 09 E-tec bra köp?

Rotaxxx

Medlem
5 feb 2009
18
0
1
Dalarna
Tjenare alla skoterälskare ! Igår böt jag in min Renegade 800 02a mot en 600 e-tec 2009. Det är nog den första dyra sak jag köper utan att veta så mycket om den. Har läst lite om krånglande givare och dyl med lampor som tänds osv. Jag undrar helt enkelt är det nått jag bör göra tex boggiehjul,drevning osv osv, eller bara allmänt tänka på när jag hämtat den ? Värt att tillägas är att den är helt ny och orginal. Hare//Rotaxxx:beer:

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
ja tror då itne du gjort nått dumt ! har i ofs bara test kört en :D
fjäringen e grymm och skön och lätt körd :D

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Jo det finns ny programvara till både lynx & ski-doo E-Tec som är till för just problemet med motorlampa, den ska förbättra för ECM:n att kunna skilja bättre på 12V och 55V systemet.
Bara in med den och få den omprogramerad.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har en på jobbet som har en Lynx kort E-tec.och han är då riktigt nöjd med motorn iaf:)

Rotaxxx

Medlem
5 feb 2009
18
0
1
Dalarna
Okej okej det låter ju bra får allt se hur det går då : ). Programvaran kostar det mig något att köra eller är det garantigrej ?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Maskinen är otroligt lättgasad, t.o.m lättare än en 4t.

Motorn avger inga kraftiga avgaser ens när den kallstartas, och när du stannar maskinen så går motorvarvet ner direkt..

Mkt välkomna förbättringar.

Den är i övrigt otroligt smidig som maskin, iofs så kör jag normalt bara i djupsnö....