Ski - doo 2014

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Tänk om dom kunde göra en trädkramare! En fördel med Poon är att man inte behöver tanka olja VARJE gång man fyller bensin...
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Tänk om dom kunde göra en trädkramare! En fördel med Poon är att man inte behöver tanka olja VARJE gång man fyller bensin...
Skotern får dra den olja den behöver enligt mig, verkar ju brinna upp bra eftersom det inte blir nån tokrök vid pumpande fullgasrepor på myren. Det blir det av en bekants pro rmk iaf (vet ej vilken olja han kör iof), men satan så underbar dom är att köra... känns så vansinnigt lätt jämfört med min.
Sen tror jag att tillverkarna kramar ur så mycket det går i oljeväg (med sina garantinissars marginaler såklart). Tror ärligt inte ski-doo drar till med extra bara för att garantin gäller med deras olja, dom måste ju kunna marknadsföra sig genom kunders feedback också, inte bara reklamblad på dom mest extrema smyg/snålställda mellanregistren som känns så irriterande på våra leder hemma omkring.
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
men det beror endast på att poon drar 7/L milen :blink1:
Ehh, märker att mattematik inte är din starka sida, eller kanske förstår du inte att oljan blandas procentuellt med bensinen för att smörja de rörliga delarna i motorn, inte slidsen som annars hade varit rätt logiskt om olje/bränsle förbrukning inte går hand i hand.. Hehe
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Saturday, Feb. 23 at 8:00 PM CST = 20:00 på kvällen där CST.

Efter lite snabb googling så ligger Sverige -7 timmar från CST, vilket borde ge 13:00 på Lördag för oss.


Rätta mig om jag har fel.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Saturday, Feb. 23 at 8:00 PM CST = 20:00 på kvällen där CST.

Efter lite snabb googling så ligger Sverige -7 timmar från CST, vilket borde ge 13:00 på Lördag för oss.


Rätta mig om jag har fel.
Lät inge vidare det där, då är man ju ute i snön!

Får kolla efter man kommit hem från månskensturen, kanske smygtitta i smartphonen så dom andra på turen inte har nått försprång i samtalsämnet :)
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Lät inge vidare det där, då är man ju ute i snön!

Får kolla efter man kommit hem från månskensturen, kanske smygtitta i smartphonen så dom andra på turen inte har nått försprång i samtalsämnet :)
Eller 3 på natten mot söndag då vi ligger före USA i tid.
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
nån som vet varför ingen tillverkare alls sätter xenon på maskinerna egentligen? kollade nyss yamahas 2014 modeller och det känns som gammalt med gula lampor.. snyggare/modernare med xenon och såklart bättre halv/helljus om man har bixenon. ingen direkt merkostnad att ha xenon från fabrik
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Skulle väl vara problemet att vissa konsumenter redan har batteriproblem då det är -30grader.
Kanske om man hade fördröjning på lyset tills det att generatorn laddar?

Såg ett gäng klipp om en kille på nytro och några kompisar på diverse maskiner, alla hade feta problem med kallstarter pga det kalla vädret. Urladdade batterier.
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
alternativt led annars då, men det kanske kostar lite mer, drar ju fan mindre ström än vanliga lampor och ingen fördröjning på lyset heller, led slinga a´la audi typ :) skulle sitta som en smäck !
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
alternativt led annars då, men det kanske kostar lite mer, drar ju fan mindre ström än vanliga lampor och ingen fördröjning på lyset heller, led slinga a´la audi typ :) skulle sitta som en smäck !
Led bromslampan/baklampan på min -13 är då inget att hurra över, blir snö där direkt och har hackat is där några gånger... En kompis till och med vägrar åka bakom i mörker eller i lite snörök då han påstår att jag blir helt osynlig efter en stund.
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
ja det har du rätt i... avger ju fan ingen värme alls varken just xenon eller led, kan ju va de dom tänker på förstås.. synd de, man får väl pimpa själv med "xenonlook" H4:eek:r istället ett tag framöver :)