har flytande sekundär på min xp och det känns helt klart bättre än qrs variatorn.har även ventilerat och drevat ner.
köper jag freeriden så blir det väll att ventilera och ev momentstag.oang momentstaget så får folk säga vad dom vill men tror inte att det är helt förjäves.
funkar inte det så får man väll sätta teamsekundär på den också.eller schimsa till att börja med.
Hur har du fått sekundären flytande? Bytt axel och sekundär eller? Har inte meckat just nått alls med XP så jag har inte så bra koll på vad som är möjligt.
Efter att ha sett ett klipp på tuben där dom drar på med en XP, (i mattdyno eller bara på pallbock, vet inte för man såg inte bakänden), så kan jag med skaplig övertygelse säga att en del i XPns remproblem är att variatorerna drar ihop sej när den tar i lite. I klippet jag såg så drogs variatorerna säkert en tum närmare varandra vid acceleration och det är garanterat inte bra. Det gör remmen "längre" vilket gör att variatorerna luras att ligga på onödigt hög växel samt att linjeringen knappast blir bra av detta.
Jag, utifall det nu skulle råka bli en Doo, kommer att föröka göra ett motorstag som går mellan lagringen bakom sekundären och motorblocket i rät linje mellan vevaxel och sekundäraxel. Gör man detta stag lämpligt gummidämpat men ändå rejält starkt/styvt så borde en hel del av dessa problem försvinna. Dom vanliga stagen mellan dämpartorn och sekundäraxelinfästning skadar garanterat inte heller att ha.