Skandic Tundra LT V-800 4-TEC

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Erfarenheter av denna modell någon ? Är lite sugen på en sådan, det som lockar är relativt mycket matta och vridstark motor. Som sagt det vore kul om någon ägare kunde berätta om maskin lite.

Skillnaden mot Ranger verkar vara lite mer matta 40 mot 38. Gör det stor skillnad ?

Komforten kanske är största nackdelen på denna modell.
 
4

426H

Har inte kört någon tundra men andra skotrar med v800. Inget effektmonster precis, men en mysig motor, nästan med lite HD-känsla som nog passar perfekt på tundran!
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det tycks vara svårt att få tag i denna lätta 4 taktsskoter. I går hade dom en hos min lokala skidoo handlare och jag missade den med typ 1 minut. Slut sålt och modellen försvinner till förmån för Tundra med LTS :( Hur kul är det ?

Det finns ju Ranger invänder någon , mjae skillnaden är större än man kan tro.
38 matta mot 40,5 och dessutom har Lynxen moderata 32 mm kammar mot 38 på Tundra.
Vikten skiljer åxå mycket till Tundrans fördel samt att på Rangern är spårvidden bara 81.
Om ni ser någon handlare ligga på en sådan så hojta till.
 

foxxen

Ny medlem
30 mar 2009
4
0
1
Det är "stor" skillnad på Rangern och Tundran. Tundran är mycket stabilare (bredare matta, 1 dm bredare spårvidd) inte mycket kan tyckas men det märks mycket iaf.
 

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Är Tundran så mkt bredare än Rangern är det klart värt det.

Har ofrivilligt tippat min Ranger 550 tre ggr i vinter och även om det förövrigt är en fin maskin börjar det bli uppenbart att den är rank och smal.

Grymt smidig och lättkörd i skogen och där det är trångt, men det straffas på leden och när man skråar i stark lutning.