Skärtorsdag idag, och vem vågade...

R

Robin

... Ta ut släden för en repa idag? Och vem råkade ut för haveri?;)

Här i Kiruna är det Sol, vindstilla och -8grader på termometen.
Ändå sitter jag inomhus och har inte ens planer på att besöka garaget där skotern står, jag avstår mer än gärna just idag..
Skyller på att jag e sjuk som en räv.

(Btw skippa helst märkes snacket)

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
jag hoppas att det var ironi i det där än allvar, bara vardagligt strunt snack :p
Självklart ska man ut med skotern en sån här fin dag, tåget går kl 1!

Skidoo ägare behöver väl aldrig oroa sig för något ;)

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
34
Östersund
Va ut en sväng med Indyn idag och körde nån mil, den har racklat som fan men idag gick den skit fint ;)

R

Robin

jag hoppas att det var ironi i det där än allvar, bara vardagligt strunt snack :p
Självklart ska man ut med skotern en sån här fin dag, tåget går kl 1!

Skidoo ägare behöver väl aldrig oroa sig för något ;)
(Skippa märkes snacket!)

Självklart ska man ju se ironin i det hela.
Men faktist så för 2år sedan rev jag av drivaxeln på kissekatten just före påsken, och om jag inte missminner mig helt fel så kan de faktist ha varit på skärtorsdagen, måste kolla upp det där.
Nu är det faktist så att man är sjuk, men vete fan om jag hade åkt ut å kört ändå, kalla mig vidskeplig men jag har mina misstankar;) hehe

Renhtil

Medlem
31 dec 2007
12
0
1
Gällivare
jag tvekade att fa ut med skotern idag men kunde inte hålla mig p.g.a det fantastiska vädret. den gick som en dröm tills jag stannade den och skulle dra igång den igen. magnapullen helt sönder!!

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
34
Byske
-3 och sol. Klart man var ute på en repa. Nästan rackel fritt ;)
Bara bromsarna som var lite risiga. Rinner bromsvätska från oket. Men överlag så var det fint :D

600Triple

Medlem
31 jan 2008
24
0
1
37
Glömde att det var skärtorsdag idag.. Men jag var ju tvungen att ta mig till jobbet. Inget hände iaf och jag fick till och med igång min fars skoter idag.. Också en Arctic. :)

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Njae, har stått på släpet hela dagen. Får sitta och vänta på morgondagen så man äntligen får kasta sig ut på fjället :)

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Tur man har några yamaha maskiner, bara ut och åka, arcticen får nog vila tills på lördag, litar som inte på arctic, hade en som nöp skärtorsdag och skar långfredag, och en polaris kommer man aldrig äga igen.

Har du fått tag i nån kort dyna än jeppe, och jag förmodar Erik har fått till 500:an vad var det för fel
Så du litar inte på Arcticen? Jag har spännt sekundären nu saknas bara en annan fjäder och lättare vikter i variatorn sen så går 500:an som en klocka :)

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
Köpte ny skoter igår. Å jag har inte kört in den men jag blev ju tvungen att köra den en lite sväng idag, dels för att den är ny å dels för att den skulle upp på släp.

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Själv bytte man skoter idag, än fast man var lite orolig då man skulle provköra den just efter affären :) hehe

D

Deleted member 9532

Tur att man inte hunnit upp till landet än :)

Men den är ju ny så inte ska den väl skära, då blir jag arg!

Robin_från_kiruna
Byt tillbaka till din gamla bild, det var ju ditt kännetecken.
Du gör mig förvirrad med ny bild ;)