Skäliga priser för skoterguide/utbildning?

E

ejwbegysv

Har vid ett stort antal tillfällen blivit tillfrågad och även utfört skoterguidning de senaste åren.. Nu tänkte jag satsa lite hårdare på detta och erbjuda denna service på beställning via ett nystartat företag (har varit lite struligt med betalning tidigare så att säga)..

Men vad är skäligt pris för tex (inkl fika/mat i skogen):
1. Skoterkörning advanced (klättring i skog typ med avancerade förare).
2. Skoterkörning medium (förare som kört tidigare men vill lära sig att köra bredvid leden).
3. Skoterkörning light (ledkörning, lite myrbus och lära sig köra skoter helt enkelt.).

Exkl ev. skoterhyra osv..

:ciao:

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Vet in te men verkar som priserna ligger kring 4500-5000+ beroende på vem du pratar med.
Detta är priser för bara guiden så att säga, mat osv kostar mer och sen spelar inte själva körningen någon större roll. Alltså det borde vara samma pris vare sig du ska köra med Burandt wannabees eller om du tar med Molly på grilltur.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det beror ju lite på också hur många som är i gruppen. Skulle jag t.ex få privatguidning/utbildning så är jag ju villig att betala mera än om jag bara är 1 individ i en grupp på 10-15st

E

ejwbegysv

Det som gäller är ett totalpris.. Är till 99% företag eller en kompisgrupp som är intresserad av guidning... Gruppstorleken varierar men blir mindre desto högre svårighetsgrad det är..

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.296
1.117
113
Stora Blåsjön
Hur många dagar?
Hur många i varje grupp?
Och vart?

Är rätt mycket som spelar in va man kan sätta för pris.
Men 10000:- per dag är väll skäligt som ledare för en grupp och då spelar det ingen roll om gruppen är 2st personer eller 20st.
Jag antar att man knappast vill ta med mer än 2-3 personer på avancerad körning/utbildning. Och i gruppen light kan man säkert ha 15-20 personer med.

E

ejwbegysv

Pris blir per dag.. typ 08:00-17:00 (beroende på årstid, väder och önskemål).
Advanced/Medium: max 5-6 personer i varje grupp.
Light: 10-15 personer i varje grupp.

Körning i Gördalen med omnejd. Då jag ej vill konkurera med ett annat företag så blir det inga långturer utan endast dagstripper.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Du kan ju räkna lite bakvägen också för att komma fram till något som är OK. Hur mycket kostar det dig att vara ute i 9h alltså med bräsnle/olja/slitage på skotern/kläder, ledavgift, försäkringar mm. Sen har du ju ett antal timmar du lägger på detta, alltså inte bara dom timmar du är ute med dom. Du skall planera/ta emot anmälningar/fakturerar/transportera dig till och från stället mm. Sen har du kostnader för mat och ev. transport av denna mat till lämpligt "fikaställe"
Så där kan du ju räkna på vilket timpeng företaget behöver få in. Men som Asker säger uppmot 10000kr blir det nog om du börjar räkna på det.