Det sitter i hur ECM hanterar olika körstilar och anpassar sig därefter, kopplar du på BUDS så har ni troligen olika setup på oljepump och även en liten varians på hur långt före TDC insprutning och tändning sker.Jag och en kompis har exakt likadana skotrar som vi hämtat ut samma dag och med lika många mil på mätaren +-10 mil. Hans tar ingen rem alls, bytte den bara för att den började bli smal efter 350 mil.. Min klarar sig mellan 100-150 mil per rem (första remmen höll 220 men då kärringkördes den). Hans tar lite olja och min tar ganska mkt.
Vi har lite olika körstil men vi kör oftast ihop och på samma ställen.
Det jag tänkte komma till är att det verkar skilja mellan olika skotrar även om dom är på papperet likadana.
Beror på hur man kör. jag ligger oftast närmare 4 liter också. Är det sten hårt ute så kan jag ligga närmare 2 liter. Med summiten har jag aldrig kört någon längre sträcka led med men Freeride 2012 jag hadde körde jag en sträcka på ca 5 mil och då tog den 1.2 enligt färddatorn vilket brukar stämma ganska bra. Och då låg jag ändå på skapligt men hårt körde inte.Hur kommer ni på så låga siffror? :O jag har snittat 3,8liter/mil på en summit 800 -14 denna säsong..