Simmons Flexi-Ski

Mattias Jonsson

Välkänd medlem
31 jul 2004
114
0
6
52
Arvidsjaur
Om du kör Arctic Cat så kan du kontakta din lokala Arctic Cat handlare.
Jag är ganska säker på att KGK Suzuki tar hem dem så de finns i Arctic Cats tillbehörskatalog (Amerikanska utgåvan).
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag kör Yamaha, närmare bestämt RX Warrior och det finns lite att hämta när det gäller skidorna har jag hört, tyvärr har jag ej haft möjlighet att testa själv :(

Hehe, mest troligt så passar skidorna, men neongröna skidor på skotern passar inte så bra ;)
 

Mattias Jonsson

Välkänd medlem
31 jul 2004
114
0
6
52
Arvidsjaur
Vad jag minns är flexi skidan framför allt en lössnöskida.
Jag tror att du borde ta en till på SLPs Powder Pro skidor då de inte bara är bra i djupsnö utan är mycket bra efter led. Ett flertal förare använder dessa när de tävlar i cross.

Om jag inte minns fel är Motorhuset i Östersund importörer av dessa (www.motorhuset.se)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Njae, specifik lössnöskida vill jag nog inte hålla med dig om.
Man kan iofs montera 'lössnövingar' på den, likväl att det finns speciella isrivare till den.
Dock så skall den vara suverän vid ledkörning, iaf om man kollar med tjommarna på www.rx1.info tyvärr så verkar det inte vara så lätt att få tag på den från ett svenskt företag.

Men tack för tipset, jag skall kolla på Powder-skidorna... (men jag letar vidare efter Simmons...:) )