Semester tripp

Jens Nilsson

Ny medlem
6 nov 2009
4
0
1
Karlshamn
Hej!
Vi är några killar nere ifrån södra sverige som hade tänkt hyra snöskoter en helg i vinter. Jag undrar om någon har några tipps om vart man bör åka, bo och hyra skoter.
Tack på förhand

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Åkersjön v3?

edit: Jag skrev ju ovanstående mest på skämt hänvisandes till snowmobileträffen. Men sen skrev Nordland och jag kom ihåg att det faktiskt är ett utomordentligt bra förslag. Åkersjön är ett av de trevligaste hotell jag bott på. Kompetent personal och trevligt bemötande. Bra lokaler och servicemind rakt i genom. Samt enligt vad jag har hört så är skoteråkningen i området bra. Dock kan inte jag tipsa dig om skoteruthyrning. Jag skulle ha ringt en bra ÅF och försökt få till en bra deal.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag kan verkligen rekommendera Åkersjön, ring Fjällgården i Åkersjön på 0645-42035

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Hej!
Vi är några killar nere ifrån södra sverige som hade tänkt hyra snöskoter en helg i vinter. Jag undrar om någon har några tipps om vart man bör åka, bo och hyra skoter.
Tack på förhand
Av din signatur att döma så verkar du vara från Karlhamn.
Så några saker att veta för att kunna tipsa er.
1. Hur tar ni er upp ?
Egen Bil, Flyg, Tåg

2. Har ni tidigare erfarenhet av att köra snöskoter, och godkänd behörighet ?
Kanske att ni även behöver guide ?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Ta flyget till arvidsjaur, bo på laponia och hyr skoter där! underbart före där! vilket datum ungefär hade ni tänkt åka? dock är de ju inte nå fjäll där, men extremt puder före och kultur! =)

E

ejwbegysv

Jag kan även rekommendera Gördalen i nordvästra dalarna, då kan ni passa på att åka skidor i Sälen, trysil eller Idrefjäll också..

www.gordalen.nu

Åkersjön är också mycket trevligt...

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag kan verkligen rekommendera Åkersjön, ring Fjällgården i Åkersjön på 0645-42035
Jag kan bara hålla med, flyg till Östersund sen bil dom sista 10milen,
eller son en sann Norrlänning åk bil och turas om att köra. :beer:

Jens Nilsson

Ny medlem
6 nov 2009
4
0
1
Karlshamn
Hej!
Jag tackar för alla tipps!
Nu har vi försökt planera lite mer. Vi ska flyga upp och sedan hyra skoter, och ta in på ett boende eller flera. Så med dessa förutsättningar så skulle jag vilja ha tipps igen, kanske de redan nämnda passar perfekt. Vad kostar det på ett ungefär att hyra en skoter, 2-3 dagar?
Tack på förhand

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Beror väl mycket på vad ni är ute efter för skotrar! Sport? Touring?

I Lofsdalen kostar det 1700/dygn på en Skidoo REV "sport",
1500/dygn för en Skidoo 550f touring!

I sälen från 700sek/2timmar och upp emot 1500 för en hel dag tror jag

tillkommer väl bränsle också!

Har ni förarbevis eller får ni köra på "körkortet"?
Tror det blir svårt att hyra om ni inte har det!

Ca 4200 för 3 dygn har jag sett när jag letat runt lite