sekundär variator f800 rr centrumbult av

amenvisst

Välkänd medlem
25 jan 2011
266
0
16
haparanda
Kanon! Själva axellagret verkar trycka ut fett så kan ju hända att de är där problemet är.men synd att remmen slets av samtidigt
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Min bult gick också av underkörning, fick dock betala hela rasket själv trots garanti med motiveringen att man ska kolla över att sekundären sitter fast trots att den är loctitad och har låsbricka. Lossnade 6mil efter 150mila service.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Min bult gick också av underkörning, fick dock betala hela rasket själv trots garanti med motiveringen att man ska kolla över att sekundären sitter fast trots att den är loctitad och har låsbricka. Lossnade 6mil efter 150mila service.
Du skämtar?!?!
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Fick också en smärre chock när han ville ha över 500ingen för bulten, justerdistansen med o-ring och nya shims. Nu vill jag ju inte hänga ut min ÅF såhär bara då det funkat bra i övrigt tycker jag, men just den här incidenten blev jag lite besviken över. Står också i mina papper att den ska vara loctitad och det var då loctite på den trasiga delen av bulten efter att ÅF monterat min nya sekundär på 25mila servicen, jag har inte rört bulten sen dess.