Segt forum

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
När ska detta sluta jag surfar runt många forum å hemsidor men jag har aldrig upplevt detta problem som jag har på detta forum de går helt enkelt skitsegt..
vet att detta varit på tal förut flera ggr men nu börjar jag lessna..
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Upplever inte samma som dig, så jag tror inte det är forumet som är orsaken. Kan hända en kombination av olika saker (ISP/webbrowser/dator)... Har du möjlighet att testa med en annan webbläsare och se om du upplever samma sak?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Tycker också det är segt, går riktigt tungt att ladda oavsett vilken dator/webbläsare/uppkoppling jag har.
 

mebben

Välkänd medlem
1 mar 2010
194
0
6
Sverige
Går generellt mycket långsamt för mig, orkar inte vänta så jag trycker på "vad är nytt" knappen och byter till ny flik och surfar runt en stund på andra sidor innan "vad är nytt" sidan har laddat.
Min lina hemma är 100/10 så linan är nog inte problemet. Spelar ingen roll om jag kör IE eller FF. På jobbet har jag samma problem, där är linan 10/10 och inte heller där spelar det någon roll om jag kör IE eller FF.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jag tycker inte forumet är speciellt segt, visst jag får vänta i nån sekund innan det öppnas, men skulle inte kalla det segt.
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
jag har samma problem, och då är min dator ganska ny ( 2009 ) men när jag sitter på andra forum så går det mycket fortare än här...
 

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Detta forum är segt så enkelt är det har provat på minst 3 datorer på två helt olika linor och är ändå segt. En icke seg hemsida ska vara snabb på alla uppkopplingar inte bara 100/100.
 

Gubben

Välkänd medlem
4 dec 2007
154
0
6
Kan bara instämma i klagokören, men man står ut för det är en av de bästa ställena på nätet ;)
Nä nu ska jag seeeega vidare...
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
jag har samma problem, och då är min dator ganska ny ( 2009 ) men när jag sitter på andra forum så går det mycket fortare än här...
Vad har det med saken att du har en rätt ny dator? Är din snabbare än min från 2008??

Har inte märkt att detta forum är segare än nån annanstans men det är klart att allt kan ju alltid bli bättre och snabbare.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Jag har testat med eldräven explorer flock å chrome. visst många gånger går de fort precis som de ska men vissa gånger går de sjukt segt å då menar jag sjukt segt. de är många ggr jag skiter i att gå in för att jag helt enkelt inte har tid.. ett bra forum som kan bli mkt bättre :)

Edit: Vet inte om jag loggar in på konstiga tider men de ska väl inte ha någon betydelse??
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Vad har det med saken att du har en rätt ny dator? Är din snabbare än min från 2008??

Har inte märkt att detta forum är segare än nån annanstans men det är klart att allt kan ju alltid bli bättre och snabbare.
det bror ju helt på vad man har för dator mm, men jag menade att om jag har en dator från -09 och någon annan en från -03 så borde ju den nyaste vara snabbast, men det bror ju som sagt på vad man har för dator.
du kanske inte har detta problem men vissa har ju det, och det verkar ju vara rätt många. men det är ju lätt värt att vänta på, för det här tycker jag är Sveriges bästa forum!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Särklass den segaste sidan på nätet för mig :(

Har testat 4 olika datorer, på olika ställen.
 

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Datorn har ingen betydelse så länge som den är nyare än 5-6 år kanske. Det är linan och/eller deras webbhotell och kodning. Skulle säga att kodningen gör mest. Dålig kod == seg sida. Webbhotellet och trafiken har också ganska storbetydelse men har man ett hyfsat webbhotell är det aldrig några problem.

Som andra sagt så bryr jag mig inte eftersom man det är så bra läsning men det kan säkert avskräcka nya medlemmar.