Sdi 1000

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Kommer att testa bensintrycket och spridarna i kommande vecka. Har i helgen testat temp givaren i ljuddämparen (ny) den fungerar och ger rätt ohm tal, har lossat knock sensom (ks) och den har ett ohm tal mycket nära 5k ohm och det är som det ska.

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Ja soppa tycket är 4,5bar vilket är 12% högre än det 4 bar som det ska vara. Jag ska se om det går att göra något åt.
Har även kollat temp givaren för luften ATS och värdena var ok 1000- 2300 Ohm beroende på temperatur. Ska testa tempgivaren för kylvattnet, såg att det är en signal för mätaren och en singnal för ECM:en.

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Testat tempgivaren på morton (kylvattnet) (CTS), 308 ohm GAUGE till temp mätaren = ca -2C samt 5870 ohm till ECM ca + 5C och temperaturen är runt 0 C. Ja det är väll helt OK!
Ja får väll testa hur CPS fungerar, får fixa ett stroboskop, och mäta upp 0 pungten.... blir i veckan.... då kan jag jag se om knock sensorn spökar!

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Kört med stroben i 10 min ser kanon bra ut. Kan inte hitta nogot fel, får inga felmedeladen. Så nu vet jag inte vad det kan vara.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Kört med stroben i 10 min ser kanon bra ut. Kan inte hitta nogot fel, får inga felmedeladen. Så nu vet jag inte vad det kan vara.
Om jag var du skulle jag testa att posta en likadan tråd som denna på dootalk's mach forum. Där finns det kompetent folk (vilket det gör här med), och framförallt fler 1000sdi ägare.
Du verkar ju ha kört fast =)