schmidtbrosmotorsport cold air intake mod Phazer 07 och upp

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Var ut och körde en testrepa i går och insugsljudet låter något mera men märks mest när man klipper i från stillastående.
Svarar väldigt bra på gasen iaf.

Blir nog till att jorda den ljusgröna kabeln i kväll så man kan labba lite med CO inställningarna i menyn. I väntan på att man får hem nåt system till den...
 

rillz

Medlem
2 mar 2010
34
0
1
bromma
Tjena!
Jag har också varit sugen på de där poddarna, är det skum typ luftfiltermaterial i dem? Satte du dem synliga eller under luckan?

Vad är det för helsystem du ska ha? Jag har bara hittat slutburkar till Phazern så om du har hittat nåt helsystem får du gärna skicka länk!

Mvh
Rickard
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Hej

Ja det är skumfilter i dom där podarna.

Satte 6st synliga och 2 st dolda. (jag beställde flera paket..)
Vill du ha ett set om 6st kan du få köpa om du vill. Förp i originalförp.
Om du inte beställer på e-bay själv förstås.

Firman jag fick kontakt med ang helsystemet var Fix powersports yamaha.
Verkade vara en erkänd firma och påstod sig ha tävlat med systemet
Men när jag frågade om bild på systemet så blev det tji.....
J*kla pajasar...

Annars har AAEN nåt system på gång. dom påstår även att deras dämpare ger upp emot 9hk... !!
 

rillz

Medlem
2 mar 2010
34
0
1
bromma
Jaha, vilka jävla sopor..


Ja, AEEN verkar vara de som gör bäst dämpare effektmässigt till Phazern, finns ett par riktigt matiga trådar om den på ty4stroke, dock verkar den låta förbannat mycket när man kör den utan insats.
Han som testade den åt AEEN bytte tillbaka till orginal efter ett tag då han tyckte det vart jobbigt.
Jag var på väg att beställa en tills jag läste tråden om att den lät så mycket. Är inte alls känslig själv men det finns andra som är det. Man kan i och för sig köra med insats, men det blir ju inte samma effekt då.
Vore jävligt intressant med ett helsystem från AEEN, då slår jag till oavsett ljudnivå. =)


Intressant, var det Schmidt bros poddar du köpte eller nåt annat? Jag var lite sugen på D&D Bullseyes. http://www.ddracing.com/productdetail.htm?productId=-69103&ez=Bullseye+Air+Intakes~q=ssaaBullseye+Air+Intakeszz~r=~&source=searchbar

/Rickard
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Ja jag tänker lite lika där. Inte kul om grannar å sånt börjar klaga.

Mina pods är exakt samma som schmidtbros använder. dvs UNI filter pods. Bara det att jag köpte mina löst i förpackningar från en annan firma. Mycket billigare.