Sanbb fråga om APV

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Snabb fråga om APV

Ena APVn sitter löst alltså inte vajern men vid nippeln om jag nu inte använder fel ord. Här har ni en bild så ni ser vad jag menar:


Vajern sitter inte löst eller nå sånt det är bara där jag håller med fingrarna så går det att vicka på den. Den går inte att dra utåt eller någonting. Ni kanske ser på bilden att den sitter lite snett. På den andra så vickar den inte, den sitter fast där och går inte att rubba på. Är det någonting man behöver bekymra sig över?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de är nog inget att bry sig om , men du kan ju kolla varför den vickar kanske saknas ngt , fet snurra ser ut som en 1000 cc ..
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
När jag köpte den så sa han att det inte var något att oroa sig över, den går ju inte dåligt känns det som iaf, kan jämnföra med en nytro -13 då de gick ungefär lika, bara att min kändes lite rappare och lättare. Ska försöka undersöka saken lite, försöka lossa på den och se om det fattas något. Känns ju lite skumt att den ena sitter stenhårt och den ena går att vicka på.

Japp en 1000cc!

Någon annan som har synpunkter om detta?
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Är det inte stålhöljet som är avbrutet just vid genomföringen, vart med om det förr.
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Bytte just startsnöre, ska och skruva bort och se imorgon om en o-ring fattas. Vet ni någon bra tejp som skyddar mot värme/att det smälter sönder? Slutburken sitter några centimeter från ledningen till kylvätskan och har smält den lite smått. Funderar på en ny burk samt pipor men vi får väl se, original är ju för j*vla stor.