Samarbete!

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Hallå ute i stugorna!

Har en liten fråga, och det är hur samarbete (om det finns ngt sådant) mellan skoterföreningarna i Boden funkar?

Har själv införskaffat min första maskin i sommar så jag har inte hunnit med så mkt körande med den, om man inte räknar upp på släpet, ned från släpet och sedan in i garaget förstås :amuse:

Är grymt grön på detta med skoter trots att jag är Bodensare, eller Bodegare som dom säger nere i Skåne ( ja jag har syndat och bott där det vita guldet för det mesta är en bristvara), har väl kört i runda slängar 5-10mil eller ngt i mitt 31:åriga liv, och det mesta av det på en bearcat.

Men jag bestämde mig för att hitta en maskin som kan passa en nybörjare och nu sitter jag med en Viper mtn och väntar på snö.

Dock så är det ju så att ska man köra ska man betala mer än bensin i mina ögon, och då kommer vi till detta med föreningar. Jag har suttit och läst igenom i stort sett alla era inlägg som ni har här på forumet (beundrar erat engagemang) och även varit inne på olika föreningars hemsidor, men det jag saknar är att det inte verkar finnas något uppenbart samarbete mellan föreningarna, iaf vad jag kan se.

Jag kommer ju som sagt att gå med i iaf minst en förening (troligen bl.a eran därför jag skriver), men tänker ändå som så att det borde väl gynna alla föreningar om det fanns ett samarbete?

Och sedan sist men inte minst, hur stort område är det ni täcker? d.v.s leder som ni sladdar o.s.v. har aldrig kört så pass centralt som åberget o.s.v utan det lilla jag kört är från N:e Flåsjön och mot råtjärnarna (tror det heter så iaf) men bor ju i stan och kommer väl försöka att hitta igen en led eller flera här någon enstaka gång iaf.
Har jobbat på Åberget så jag hittar dit... iaf med bilen :eyebrows:


Okej, nu blev detta en rörig roman mer eller mindre, men då fick jag ju med det mesta iaf :bigsmile:
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej, några svar på dina undringar men först heder till dig som ser det som viktigt att bli medlem i en skoterklubb, synd att inte alla ser det på det viset. Förutom bränslet till våra dragmaskiner så är det mycket annat som medlemspengarna går till, tex virke till broar, spik, ledskyltar, försäkringar mm mm
I vår skoterklubb (och säkert i många andra oxå) så går garanterat alla pengar till medlemmarnas fromma, dvs allt arbete som läggs ner sker helt ideellt

Vi har inget uttalat samarbete med någon annan skoterklubb i området men det råder absolut inget "krig" emellan oss, utan tvärtom när något varit på tapeten så har det aldrig varit några som helst problem

Vi ser ju gärna att du blir medlem i vår skoterklubb, skulle du dessutom vilja hugga in på lite jobb någon gång med tex. sladda, bygga bro, röja etc så vore det tacknämligt
Vi förfogar över 1 Viking III och 1 RS Viking -06 inköpt under sommaren samt sladdar till dessa

Om du PM:ar mig med din mailadress så får du en kartsnutt över våra leder

Fö. kul maskin du skaffat dig men var aktsam om våra leder, hehe
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Välkommen in i vår gemenskap.

Vi är ett härligt gäng som har kul ihop, med skoter som största gemensamma nämnare.

Vi har nära kontakt med andra klubbar så fort det behövs. :)
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Okej men det låter ju bra att krig inte råder iaf ;) med samarbete tänkte jag mest ur perspektivet om det skulle vara så att man behöver driva kampanj mot något som man anser kan förstöra för oss skoteråkare, om man då går ihop och gör gemensam sak av det o.s.v så jag tror att Beretta har svarat ganska exakt på det jag undrade över :)

Jag skickar ett PM på en gång :)
Och jag kommer vara rädd om lederna, där ska man transportera sig i lugn och ro och absolut inte köra som om tummen har drabbats av lokal parkinson ;) Gillar att köra på bra leder och har en och annan gång stannat och försökt fixa till snöhögar efter andra som blivit gupp med spade, men med handen på hjärtat så blir det mer svordomar än reslutat av sådant :p
Så även om jag kommer köra med högkammsmatta så ska jag behärska mig på lederna.

Btw, visst kunde man lösa medlemskap i diverse butiker? Tycker det verkar vara enklaste sättet nämligen.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Rekord Jakt & Fiske samt Arnes Maskin i Sävast säljer kort.