Sadeltyg

AlexanderB

Välkänd medlem
30 nov 2007
162
0
6
Stockholm
Tjena!
Mitt sadeltyg på min zr börjar bli smutsigt och fullt. Skoterns skick är i toppskick, dock så drar sadeln ner den så den ser allmänt sunkig ut.
Så tanken är då att jag ska klä om dynan. Har sykunskaper osv. så det är inget problem.
Men frågan är då om ni har någon koll på vad för typ av meterial man kan använda sig av? Något redigt och snyggt ska det vara.

MVH
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Snubben som fixar BRP reklamationer, tar 1500kr för att smalna av och klä om med original material för 1500kr. Fick det tipset för 2 år sedan av en som tävlar i skotercross, så priset kanske inte är aktuellt.
 

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Lämnade in en dyna hos en sadelmakare förra vintern, 1000kr och då var det en dubbeldyna (billigare med enkel), blev väldigt bra!

Du ska ha ett galontyg som tål att spilla bensin/olja på...

/Nicklas.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Lämnade in en dyna hos en sadelmakare förra vintern, 1000kr och då var det en dubbeldyna (billigare med enkel), blev väldigt bra!

Du ska ha ett galontyg som tål att spilla bensin/olja på...

/Nicklas.
Blir det inte halt med galontyg. Brp tyget är det iallafall riktigt bra grepp i.
 

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Sant de, Jo de blir ju rätt halt med galontyget...

Men de var vad dom använde till min dubbeldyna, dock var det till en äldre skoter Arctic cat Cougar -89 så jag tänkte inte så mkt på att de var halt då skotern ändå går så sakta^^ ;)


Blir det inte halt med galontyg. Brp tyget är det iallafall riktigt bra grepp i.