S-modul skillnad mellan -11 -12

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Ser att det är olika nr på S-modulen om man kikar på -11 lynx 600 och en -12 lynx 600. Söker en till min -11 Rs 600 och det verkar vara samma till samtliga Rave iallafall -11.
Så frågan är, är det olika? är det stora skillnader, eller nått mindre, typ förstärkning på -12 och därför annat prod nr om man kikar på sprängskissen. Så jag kan smacka på en -12- min -11. Urvalet blir ju klart större.
 

Brogge

Välkänd medlem
10 nov 2007
675
7
18
Lofsdalen
Ska vara samma infästning på alla s-moduler både Ski-Doo och Lynx från Rex/xp-rex2/xm chassiena. Men med det sagt så ska jag inte svära på att rs maskinerna var likadana. Men som du skriver själv så har det lite med förstärkningar här och där och helt enkelt att samma reservdel kan få ett nytt artnr till året efter.
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Ok, jag tittade på rs och vanliga rave, då var det ingen skillnad på samma årsmodeller både 600 och 800, men sedan på -12 så hade den nytt nr. Men det verkar lovande. Kan jag även ta från skidoo så är marknaden större. Dom har ju dock annat prod nr så det var svårt att jämföra...
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Har du kollat på en helt ny?

Vill minnas att dom inte är särskilt dyra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Jag vet att den gjutna aluminiumdelen har lite olika artikelnummer beroende på årsmodell men de sernare passar de äldre. Köp så ny som möjligt för de blev starkare med åren. Skulle tro att det är därför det är olika art.nr. även på s-modulen.
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Lämnade in min spruckna modul på svetsning. Får väl se hur det går..
Förvirringen kring modeller fortsätter. Nu när jag tog loss -modulen ser jag att ena A-armen är svetsad högt upp sedan tidigare. Leker med tanken att köpa en beg. Passar 10-13 på en 11?
Man har olika prod nr men frågan är om det är
Någon praktiskt skillnad. Någon som vet?