Söker familjeskoter.

rickee7

Välkänd medlem
26 sept 2009
127
1
18
Skellefteå
Hej!

Det är så att farsan letar en skoter till stugan nu. Kraven är bra plats för 2, drag, driftsäker, billig i drift helt enkelt och bra körkomfort. Den kommer för det mesta gå på led men det är en fördel om den funkar hyfsat utanför också. Den behöver inte vara någon stor maskin kommer aldrig göra några höga hastigheter om jag känner han rätt,
då är bensinförbrukningen viktigare.
Back är ett måste.
Budget 30 000kr-40 000kr

Är väldigt oinsatt i den sortens skotrar så jag behöver hjälp.
 
Last edited:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
enligt mig ett lätt val, lynx ranger, speciellt den me 503 är odödlig. men det är 00 me s2000 chassiet, eller va det heter på lynx. den går riktigt bra i lössnö och bra efter led, så jag skulle ta en sån. och dom är även lite billigare ca 25-30 tusen
 

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Skulle köpt en Yamaha Venture 5-6-700. Helst 6-700 med redtop maskinen. Iprincip skottsäker. går stadigt och fint. Är en perfekt familjeskoter tycker ja. Drar inte så mycket sås heller.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag skulle köpa en Yamaha Venture XL 500. Perfekt familje skoter och driftsäker! Billig att försäkra och bra bränsle ekonomi!
Min gamla pärla:


(såld förra året)

/R
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Hitta dig en lynx safari?

Helförsäkring för typ 600:-, väger inget, billig i inköp (du borde kunna hitta en 06:a för lite drygt 30), drar nästan ingen soppa, 380 motorn behöver inte massa service utan bara går och går, långbandare, cometvariator=i princip underhållsfri, har back som standard, dubbeldyna, mycket lätt att dra igång och de flesta har även elstart.

Men det klart det är ingen räser och man ska nog inte dra så mycke pulka med den. Men som stugskoter så måste den ju vara perfekt tycker jag.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Satsa på nåt med elstart, back och hög ruta. Guld värt för komforten. :)
Håller med. En familje skoter handlar om kompromisser iaf om den är äldre modell. Oavsett märke du väljer så får du avstå något.
Men Elstart, back och högruta det är minimum krav. När det kommer till kvalite så står ju Yamaha för sig när det gäller äldre modeller.

En Viking kan dock vara en bra kompromiss..Venturen är ju fin den med. Arctic Cat WT?