Söker bra begagnad skoter

Rindmyr

Ny medlem
18 feb 2010
4
0
1
Hej!

Jag söker efter en bra begagnad skoter i prisklassen 35 000 - 45 000 kr.

På ön där jag bor åker det både Yamaha E 340 och nyare varianter som Venture 500. Det har visat sig att Venture 500 kör fast mycket lättare än de gamla E 340 när de ska spåra till exempel, men funkar väldigt bra på hårt underlag.

Jag skulle vilja ha en nyare variant än E340 men jag vill ju också vara säker på att man kan spåra i alla fall 30 cm snö. Dessutom behöver det vara en skoter med drag.

Känner någon igen det här att de gamla skotrarna är effektivare än nya utanför leder etc. ?

Tacksam för svar!

Johan

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
skulle inte säga att gamla är effektivare än nya utanför led det beror väl helt på vilka du jämför med. Jämför du en et 340 som och en venture 500 så borde lilla ETn ta sig bättre då venturen är relativt klumpig. Fast tar du då en tex m1000 istället för venturen tror jag ETn blir ganska överskottad.

Fast de klart att de finns äldre skotrar som är otroliga i snön som tex alla favorit lynx 59an och tex forest foxen som en kompis har och skryter hela tiden över att han tar sig överallt och de gör han så länge det inte bli så mycket uppför.

För det priset skulle jag säga att du får en fin polaris RMK/SKS vilka är väldigt sköna och går bra i snön

Rindmyr

Ny medlem
18 feb 2010
4
0
1
Tack för hjälpen, har nog hittat skotern som jag tror passar mig. Ska bara hitta en begagnad i lämplig prisklass. Det lutar nog mot en Polaris RMK Trail.