Så jäkla värdelöst!

EroC

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Ringde idag och frågade om hur mycket man skulle få för min farbrors skoter i inbyte mot en Rs vector mtn. Men såklart så har ju yamaha varit så duktiga och bara tagit in 21 st i sverige i år. Självklart så var de ju slutsålda på förbokning i hela sverige typ. Och det kommer inte ta in nå mer i år verkar det som. Bara att vänta till nästa år då :mad:
Är egentligen ganska dålig stil att alla skotrar är slutsålda före ens snön kommer.
Hoppas de har lärt sig en läxa av detta. Genom att i stort sett alla de har sålt nu var förbokade men de tär ju inte alla som förbokar precis.
 

Yamahamannen

Aktiv medlem
29 okt 2004
60
0
6
Västerbotten
Tja vad skall man säga....jag bokade min RS Mtn i Juni...

Tydligen så vart dom populärare än vad dom trodde och dom gick nog som smör i solsken...
Men om du har tur så kanske du kan få tag på nån efter årskiftet för då kan handlarna ev få tag på rest maskiner från Norge och ryssland (Om det finns nå rest maskiner vill säga)enligt min Yamahahandlare
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Tja det är ju så man känner sig lite priviligierad nu .. man är en av dom få som kör om kring i en Vector MM . ;)


Ps. Ni som inte hann va med .. Sluta våndas och fundera så satans mycket .. beställ i tid för sjutton å för att vara garanterad att få en maskin till nästa år då .
 

EroC

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Var idag och provkörde en Vector mm men den var redan såld egentligen till en lapp på affären.. den gick ganska bra.. tyvärr kunde vi bara köra på en sjö med blankis under snön typ.. hade gått 700 meter före vi testade den.. var skön faktiskt.. :) Men som synd är så är de slut och det finns troligtvis inga maskiner efter nyår heller. Han lär ju skriva upp sig på en 06a till sommaren.
Hörde av handlaren att det kommer vara så här i framtiden på alla modeller att de bara tar hem förbokade maskiner typ. så uttryckte han det. Det är ju samma sak med ski-doo alla är slutsålda typ
 
J

Jona$

EroC skrev:
Ringde idag och frågade om hur mycket man skulle få för min farbrors skoter i inbyte mot en Rs vector mtn. Men såklart så har ju yamaha varit så duktiga och bara tagit in 21 st i sverige i år. Självklart så var de ju slutsålda på förbokning i hela sverige typ. Och det kommer inte ta in nå mer i år verkar det som. Bara att vänta till nästa år då :mad:
Är egentligen ganska dålig stil att alla skotrar är slutsålda före ens snön kommer.
Hoppas de har lärt sig en läxa av detta. Genom att i stort sett alla de har sålt nu var förbokade men de tär ju inte alla som förbokar precis.
slutsålda? neh nu yra du
kolla länken
http://www.yamaha-motor.se/products/snowmobiles/deep_snow/rsvector_mountain.jsp?integration=yes
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
ingenstans vad jag kan se. men företagen tar väll inte bort modellpresentationer på hemsidan bara för att den är slutsåld. men sen så kan man ju fråga sig om dom borde fortsätta annonsera(osäker på om dom gör det fortfarande) men det ökar väll så klart köptrycket ännu mer till nästa år.
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Ja, det är ju inte direkt lönsamt för importörerna och hadlarna att ha en massa maskiner på lager, som inte är sålda till sommaren, vore iochförsig rimligt att de tog hemm nåt enstaka exemplar mer än vad som är förbokat, men det kanske är bättre för handlarna att kunna säga till de som inte förbokat att *alla nya är slut.. men jag har ett par från i flol som bara gått 100 mil, nästan samma maskin, men bra pris* så blir de av med de de bytt in för att kunna sälja de nya maskinerna med.