Sävast Retro avdelning..

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Lite bilder på våra retro maskiner.

Fredde meckar i min 300:a.

Försöker åtgärda ett avgas läckage som uppstått.




Några av pärlorna i samlingen.




En riktig verkstad har en riktig kaffemugg..:becky:

 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Blev ett snabbstopp i garaget idag.

Monterade dit pakethållaren, sen var det hem å laga middag.

 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Det var en najs fleet av ockelboooos du skaffat dig :) Måste få komma förbi nån dag och spana in skoters när det är som bäst :)
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Denna lilla katt dök upp idag..:hmmmm:
Hmm en klenod läckert, en SC 1:a med några timmar kvar till originalskick, årmodell 1966-67 eller?
Har en liknande stående i garaget sedan i våras så framåt november blir det time för lite garagetjänst modell retrostyle.., jaga rätta färgkoder osv.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Det kan det vara, svårt att se på en liten "thumbnail. Vad jag kommer ihåg hade R8, R10 o R 14 lite "kantigare" huv än vad den ser ut att vara och dessutom, iaf på officiella versioner utrustade med belysning monterad i huven (kan ha varit en grund lampa monterad nära också).
Har ärligt talat inte sett någon sådan sedan 1968 eller 69 och minnet som 4-5 åring är en aning grumlat......, dock var det en babyblå strimma på huven som jag tog för originalfärg.

Intressant i alla fall då maskinerna på 60 talets början var väldigt snarlika och säkert många gånger kopior, snotricens chassi var väl mer eller mindre kopia av Doo:s och att reda ut årsmodeller och annat är lite trickigt då det inte registrerades på den tiden.

Tänk att de redan då kunde bygga lätt i alla fall, dryga 2 meter lång skoter med vikter runt 130-140 kg