Sätta ihop startapparat WT -91

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Jag har ju gjort det några gånger på utombordare men detta var det jävligaste jag provat.

Efter att ha bytt startsnöre på min Widetrak skall jag sätta ihop eländet igen och det går tamigfasen inte utan att fjädereländet sprätter iväg.

Finns det något specialverktyg man skall använda eller hur fasen skall man göra? Jag fattar då inte - så fort man släpper det minsta för att kunna få dit skivan på axeln så far ju fjädern iväg på undersidan och det finns ju inget sätt att hålla kvar den.

11 spänns och sätts ihop med 12 och sedan skall den placeras in i 7 utan att fjädern far all världens väg. Det finns en möjlighet att placera 11 i 7 först, men då får man samma problem när 12 skall sättas dit förutom det att 11 sitter inpassad i 12 och 11 ju kan sättas av egen kraft i 7. Om man bara fick dit den, vill säga.

Patentlösningen kanske någon sitter på. Jag blir galen.

 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
34
Drängsmark
om du sätter fast fjädern i kåpan, sen tar du 12an och sätter ner den o snurrar o trycker lite lätt så att den ploppar ner. gick då prima för mig.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Funkade utmärkt med två buntband enligt den metod du sade. Jobbigt bara att montera bort batterihyllan varje gång...

Klart i alla fall!