Sätta back på en edge -02

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
tja., ja tänkte sätta back på edgen. kan man sätta el-back på den hur mkt jobb är det med det? eller är det mer värt att sätta en mekanisk back? isf, vart kan man köpa färdiga kit?
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Sv: ang:back edge -02

Elback går inte! , Mekanisk back fungerar bra, kostar 7000:- kr att köpa ett sånt kit hos polaris!
 

turbomatti

Välkänd medlem
17 apr 2006
152
0
6
Pajala
Sv: ang:back edge -02

el back går aldeles utmärkt! har det på min maskin! beställde ett back kitt från usa! finn med team variator -04as cdi box knappen, kabelstammen och en varvräknade fick man med i kittet!
enda problemet är att det är inte alla modeller som oljepumpen fungerar när man backar, de löste jag genom att blanda i tankten istället!
lycka till!
 

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
Sv: ang:back edge -02

el back går aldeles utmärkt! har det på min maskin! beställde ett back kitt från usa! finn med team variator -04as cdi box knappen, kabelstammen och en varvräknade fick man med i kittet!
enda problemet är att det är inte alla modeller som oljepumpen fungerar när man backar, de löste jag genom att blanda i tankten istället!
lycka till!

vart hittade du kittet? nån hemsida? vad kostar det?
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Sv: ang:back edge -02

Som han skrev från -02 går det :ciao:

Mvh/
Bola.........
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Sv: ang:back edge -02

Som han skrev från -02 går det :ciao:

Mvh/
Bola.........

I fall du läser alla inlägg så ser du ju att detta är möjligt även på en -02....
Bara man byter dem grejjerna som han har skrivit ner där så ska det ju funka :rock: