säsongen -07

räv 643

Aktiv medlem
27 jan 2006
64
0
6
Överklinten
Tänkte här skapa en tråd för ovanlighetens skull som inte handlar om vilket trim som är bäst eller vilken matta som passar vart.

Utan jag tänkte höra hur det går för skoter folket i år, har ni kört nå mycket? tagit några fräna foton?
Kan säga att jag själv bara kört 2ggr denna säsong, pga snöbristen...

Skriv av er lite vettja, berätta hur det gick på fiske färden!
Lägg upp lite härliga bilder så vi i skoter torka får se och avundas!:)

Peace, over and out!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Har inge fräna bnilder (ännu) men "nya" skotern har gått en 35-40 mil tro ja, och den innan gick runt 20 tror jag. SÅ 55-60 mil är jag uppe i.

Och i veckan blir det väll 30 mil till. Så jag sattsar väll på runt en 100-150 mil denna sessong. DÅ man började lite sent.
 

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
hmm ja själv har jag bara varit ut på 5-6 turer, alla man känner bor så långt bort så de är sällan man har nån att åka med å att åka själv är så trååkit!:( En bekant som jag åkte mycke med förut han verkar ha lagt ner skoteråkning totalt! han har en 01:as polaris som gått ca 150 mil som stått i 2 år nu Inte ens startad! Lär väl ha rostat ihop nu..:rolleyes:
En annan som ja brukade åka med flyttade 70 mil söderut.. å dom andra har flyttat till "stan" 8 mil härifrån..:mad:
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
hmm ja själv har jag bara varit ut på 5-6 turer, alla man känner bor så långt bort så de är sällan man har nån att åka med å att åka själv är så trååkit!:( En bekant som jag åkte mycke med förut han verkar ha lagt ner skoteråkning totalt! han har en 01:as polaris som gått ca 150 mil som stått i 2 år nu Inte ens startad! Lär väl ha rostat ihop nu..:rolleyes:
En annan som ja brukade åka med flyttade 70 mil söderut.. å dom andra har flyttat till "stan" 8 mil härifrån..:mad:
Va bor du i för håla egentligen?
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
har hunnit köra drygt 150 mil i vinter. mestadels puderkörning! gällivare is the place to be! vi har ca 1.5 meter på många ställen! har även varit 2 svängar till kvikkjokk och så blir det ritsem om 2veckor så man får klättra lite också. nackdelen med gällka är att det är mest platt land. men snö finns det helt klart.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
ca 25 mil i vinter ,senast i går var jag och körde ospårat över sjöar o myrar de va rejaält me puder ca 10 mil underbart :D , å 60 totalt i fjol.

året där innan blev det bra mycke mer ca 250 men med arbete o åtaganden som tar fritid i anspråk så det har blivit mindre sista åren ,hoppas den trenden vänder :)
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Jag har kört ca 60 mil iår....köpte ny skoter ifjol (18/4) men fick ihop 130 mil på 3 helger....så nu passerar min -06 snart 200 mil. Skulle tro att det kommer att bli ca 250 mil innan säsongen är helt slut. Nästa veckoslut ska jag och några kompisar köra från Lycksele upp till Umnäs (någon som har GPS-spår för den sträckan föresten)....sen blir det lite dagsturer från Umnäs. Veckan efter ska jag till Borgafjäll (mest snö i Sverige). Sen blir det snart påsk, jaaaaaa.
 

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
0 mil ingen skoter denna säsong.Men nästa vinter då ska det bli många.:D
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Ingen exakt koll på hur långt jag kört. Men nog är det en 60mil+ iaf
Säsongen verkar bli ovanligt kort iår. Från början på Februari och redan nu börjar det töa.
 

Mxz550x

Aktiv medlem
7 nov 2006
66
0
6
LLA
227 mil och 68h 42 min :D med mxz 550x -07, och då jag bor borta i veckorna så jag kan bara åka på helgerna och loven.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Har väll blivit ca 30mil, runt 7-10mil med gamm skotern, 20 mil med nya. måste säga att jag nästan skäms när ja bor i kiruna och har rejält med snö :eek:. dock så kan jag bara köra på helgerna och loven och så har de vart rätt så kallt i februari och januari, medel på typ -20. (brukar vara kallare där jag kör än i kiruna) Sen så var ja tvungen och köpa en skoter då jag blev 16 och laglig ;)

men men får lägga i ett kol så ja får ihop lite mil nu under säsongen men har ca 2 månader kvar att köra förhoppningsvis, har dessutom lov nu så det ser ju bra ut :D
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
21 mil fördelat på tre halva skoterdagar... *suck* Det är inte lika lätt att köra skoter när man bor södra sverige som när man bodde i Luleåoch hade skotern utanför balkongen på lägenheten. Nu blir det tyvärr inte nå mer köre förän i påsk, då är det avsatt nästan 2 veckor för skoterkörning.