Sänkt EFI.

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Hojsan. Jag tog ett bad med skotern för nån vecka sen (indy 650 rxl-92) och det tyckte inte elektroniken om. :tsk:

Först gick bensinpumpen hela tiden, detta vart bättre när "datorn" fick sig en rejäl torkning. Sen fungerade pumpen som den skulle och gnista finns men det kommer bara bensin till spridarna och sen är det stopp, går på startgas men det är precis.

Nu senare så går inte ens pumpen, bara klickar i relät. Fint batteri och inget vatten i nån kontakt vad jag vet. Vad är troligast sönder i elsystemet? Bör inte vara "datorn" tycker jag men man vet aldrig :amuse: Extremt tacksam för svar// Joel.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
De låter som ett ypperligt tillfälle å montera 3 st knasare istället...
Den är ju instabil i sig den där EFI, utan ett bad.
Har du ingen som har nån 650 eller xlt eller nått som du kan få låna gasarna av bara för å testa om de funkar då?
 

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Den ska starta bara den får bensin så den ska gå med gasare ja.Kommer att använda EFIn bara för att den krånglar inte om man underhåller den, precis som med allt annat. Grannen har xlt men vill inte böka och skruva i onödan då detta inte löser mitt problem. Den ska starta bara den får bensin så den ska gå med gasare ja. :D Har du nån aning om vad som strejkat? Är ju ganska dyrt med reservdelar så hade hoppats att nån hade en humm. Tack för svaret iaf :p