Säljes Rotax 640 motor Alpine 640ER '75

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Hej, tänkte kolla om det finns intresse för min Rotax 640 motor från en 75'as Alpine.
Motorn är fin i lager och går mjukt utan missljud.
Det är så att jag har haft lite problem med att få igång den eftersom att den stått i många år hos den förra ägaren, och har haft isär den på grund av vevhusläckage. Har plockat isär motorn 2 gånger i hopp om att få igång den, och bytte förgasare till en Mikuni 34 mm trottel-gasare och fick den gå jäkligt fint utan att blöddra men vart tvungen att plocka isär den igen för att byta samtliga packningar, där stannade projektet i brist på pengar. Variatorn som är en tidig variant av Instant Tourqe modellen har råkat ut för ett missöde sedan tidigare, troligen på brist av vård. Motorn har i stort sett alltid stått under tak, inte behövt vara utsatt för de aggressiva elementen under längre tid. Skotern har heller inte behövt stå ut med elementen.

Motorn säljes komplett med ljuddämpare och insug, med Mikuni och Tillotson HD förgasare och modernare dragstart från en Rotax 503 motor. Elstarten fungerar inte, men går runt när man snurrar på drevet direkt.
Har köpt ny fläktrem Continental original, nya NGK stift.

Plocka ihop motorn, ställ in gasaren och byt tändspolarna, kablarna och hattarna och få en fin 640 motor till t.ex TNT bygge.
Eftersom de pengar jag lagt ner på motorn har gått över 500 kr på bara smådelar kan jag inte skänka bort den.
Pris idé 2.000 kr i delar (endast komplett), 2.500 kr monterad.

[video=youtube;Rm7bFz0xfVM]http://www.youtube.com/watch?v=Rm7bFz0xfVM[/video]
2650.jpg