Sälja skotern till Storbritannien

jobban6

Välkänd medlem
23 okt 2010
128
0
6
Piteå
Hej, jag ska sälja min skoter och nu är det en kvinna som vill köpa skotern till sin sons univeritets projekt. Hon bor i london och är villig att sätta in pengar på mitt konto och när det sedan är klart anställa en firma som kommer och hämtar skotern.
Det jag då vill veta är, är detta säkert? och är det mycket pappers arbete att sälja skotern utomlands? någon som varit med om detta?

Snälla hjälp mig!
tack på förhand
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Du blir lurad! Alla (nästan iaf) blir uppringd eller smsad att dem e intresserad av skoter bil båtar.. de e nå lurt iaf sälj ej!

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Har fått liknande mail/sms jag också, fyra fem stycken när jag sålde båten.. Vet inte riktigt hur dom gör för att blåsa en men det är lurendrejeri iaf. Dom varnar ju tom på stora köp&sälj sidor om detta när man lägger in annonser.
 

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
DETTA ÄR BLUFF!

Det finns några olika varianter på hur de blåser säljare på pengar men blåst blir du på ett eller annat sätt, det kan röra sig om summor mellan någon 1000-lapp upp till ganska stora pengar.
 

jobban6

Välkänd medlem
23 okt 2010
128
0
6
Piteå
Tack för alla svar, låter som att jag står över denna affär :) tack så mycket för hjälpen återigen!