Sälja skoter

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
hur verkar de vara med skoterförsäljningen nu? lätt eller svårsålt?
tycker de verkar som att de flesta annonser ligger kvar länge.
 

XpS06

Välkänd medlem
15 jan 2009
294
0
16
I slutet av vintern? Var bor du om jag får fråga, Australien?

Vissa har ju inte ens fått snö ännu, så slutet på vintern är inte nära..

Utbud och efterfråga, de som har satt ut annonser har för högt pris. Jag tex hade skotern ute i en vecka, sen var den såld men då satte jag ett bra pris på den.
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
hhaha många som tände till när de ryktas om att vintern e slut ;) men ja tycker knappt vintern har börjat iaf å e som sagt minst 2 mån åkning kvar
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Är väl nu man ska sälja då snön har landat på allvar och skotersuget är som störst!?
Ekonomiskt är det bättre att köpa på "lågsäsong"
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det verkar trögt på begagnatmarknaden, iallafall hos handlarna. Nytt säljer dock hyggligt bra här i Luleå.

Finns just nu 4960 begagnade skotrar på blocket, det är något mindre än vad det brukar vara då säsongen börjar lida mot sitt slut, dvs om 2 månader, då alla vill göra sig av med maskinerna.
 

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Jo det verkar gå trögt med beg försäljningen, det tycker jag med.

Varför? jo de flesta har alldelens för högt pris på sina maskiner iaf enligt mig, har sett många annonser som är inne på sin andra eller tredje prissänkning...

Jag är själv ute efter en bättre begagnad maskin, men som det ser ut nu så väntar jag nog ett tag till pga de höga priserna.

Sälj till rätt pris så ska du se att du får sälja!

/Nicklas.
 
Last edited:

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Precis, lätt att sälja maskinerna om man sätter hyfsat rätt pris på dem på en gång.