sälja en skoter till handlare ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hej !

Vet nån om manbrukar kunnna säljamsin skoter till en skoterhandlare utan att sedan köpa en ny ? Man får ju naturlligtvis mycket sämre
Betalt då än om mam säljer den privat.

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Ja det låter väl fullt rimligt, men precis som du skriver så bjuder de nog inte så högt.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag tror många handlare skyr modifierade maskiner, då dessa faktiskt är olagliga att köra och dom måste normalt lämna garanti på sålda maskiner. Ska du sälja din maskin twister så tror jag att du har allt att vinna på att sälja den privat, prova blocket eller köp och säljdelen här.

Lycka till!

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Säljer radiostyrda flygpl,bilar,båtar helikoptrar med tbh och lagar trasiga modeller åt kunder,och sköter webborder biten.garanti ärenden osv :) har jobbat i en sådan butiki över 6år nu och haft det som hobby i 20år.

J

Jona$

Då kanske du kan berätta vad Picco sysslar med då det aldrig verkar komma ut nya motorer varken här, i England eller Usa, väntat i evigheter på .26:n till min Revo 3.3

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå
Säljer radiostyrda flygpl,bilar,båtar helikoptrar med tbh och lagar trasiga modeller åt kunder,och sköter webborder biten.garanti ärenden osv :) har jobbat i en sådan butiki över 6år nu och haft det som hobby i 20år.
RC snöskoter nästa projekt tråd ? :D

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Antar att nytron inte ska säljas nu, när penga inkomsten är säkrad:bigsmile:grattis!
Men tillbaxs till ämnet, så tror jag att dom som har moddade skotrar(speciellt turbo konverterade 4-T)ska testa annonsera ut sina maskiner till Finland&ev.Norge, vet flera maskiner dom fått"bra"för till finnar, verkar finnas pengar&sug på special maskiner hos våra bastubadande grannar:bigsmile:
Är ju bara det där med språket...fast dom har oblig.svenska undervisning i skolan.
Sälja till en svensk handlare är nog ingen bra affär, dock får du säkert pengarna direkt när han skambjudit, men finns nog säker hugade spekulanter på blocket åxå, om priset är dumpat...

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Ja folket från Finnland verkar vara köpstarka.. Sålde en motor som inte ens var monterad till en finne för några år sedan. Så här förklarade han vart han bor "samma ställe som du fast på andra sidan" Jag bor utanför Örnsköldsvik. Så en resa på ca 100 mil enkelväg körde han för en Rotax 800 totalt isärskruvad. Eller aa dom skulle ju på Ikea på hemvägen! Båten åkte dom inte, jag frågade.

JeppeH

Välkänd medlem
9 okt 2013
140
0
6
Luleå
Har lite avlägsna släktingar i Finland. Generellt verkar "medelklassen" ha det riktigt gott ställt. Man är mer benägen att betala av på sina hus, och det som konsumeras görs i större utsträckning med obelånade medel.

Någon som har provat att sälja en Merca diesel på blocket? 1/3 som ringer pratar brytfinska. Husvagn och förtält är visst också billigare här - så sa han som åkte från Uleåborg och hämtade ett 15 år gammal förtält av mig :)