Sälja EDGE i delar ?

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
har tänkt att sälja min edge 500 -01 i delar men vet inte alls hur mycket jag kan ta för delarna.

tex, chassie,motor. ska sälja de mesta delarna och kanske spara några delar till att bygga om en indy under sommaren:). är mest intresserad av vad jag ungefär kan ta för chassiet och motorn men skicka gärna ungefärliga priser på andra delar.
 

lojden

Medlem
11 maj 2005
26
0
1
Sundsvall
varför sälja en skoter i delar när du kan få ut så mycket mer om du säljer hela skotern, luktar nästan lite stulet här.
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
nää, men har fått riktigt bra priser på vissa delar, och sen ska jag spara vissa delar också. du kan få komma hem till mig och titta på papprena om du vill
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Passa er............. !

Lojden har helt rätt , man skall defintivt fundera över sånt här !!

-

Daque :
Det man kanske skall fråga sig är, varför säljer en person en 2001'a i delar.....
Kanske kvaddade du den utan försäkring, eller ???

-

Sedan så anser jag att detta är en förklädd Till SALU annons vilket inte är tillåtet här på Forumet !

Vi får se hur denna tråd utvecklas.....
( Går det åt "fel" håll plockas den bort ! )
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
ska inte sälja den i delar ska sälja den hel jag hade nog tjänat en del på det att sälja den i delar. jag ville veta vad jag kunde få för pris på delarna för att det var en person som ville köpa mina papper för en massa pengar och sen hade jag fått bra priser på chassie och motor. hela affären med papprena var väldigt skum och personen som ville köpa dom var lite konstig och jag gissade på att han hade stulit nåt så jag avbröt den, nä skotern är inte kvaddad.
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Ja man börjar ju oundvikligen fundera lite... Det måste löna sig att sälja den HEL och inte i delar.

Men det är då bara vad jag tror!
 

Ahlen

Aktiv medlem
29 mar 2005
50
0
1
Lappland
2stroke skrev:
Lojden har helt rätt , man skall defintivt fundera över sånt här !!

-

Daque :
Det man kanske skall fråga sig är, varför säljer en person en 2001'a i delar.....
Kanske kvaddade du den utan försäkring, eller ???

-

Sedan så anser jag att detta är en förklädd Till SALU annons vilket inte är tillåtet här på Forumet !



Här var man misstänksam
 

kmu

Medlem
11 jan 2005
44
0
6
35
Övertorneå
nog ska man få sälja sin skoter i delar utan att hela landet ska tro att man snott den.
hade det varit en ärlig person som velat köpa papprena och betalat bra, och du fått bra för motor resp chassie, kan du ju till och med lönat sig.
beror ju på skick osv.
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
precis och jag startade ju den här tråden dels för att få veta om det löna sig eller inte
 
R

Robin

kan ha importerat och får den inte reggad så då köper man svenska papper för att få den reggad?