Sälen vecka 51

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Det lutar nog åt Funäsdalen istället för vårat gäng.. Vi vågar inte chansa på snön.. I Funäs ska det ju iaf vara 60-70cm på fjället.. Vi har dessutom hittat en gratis stuga.. :)

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Nu är vintern äntligen på väg på riktigt! Kallt och snö till Sälen! :D

E

ejwbegysv

Jag ska upp och köra en sväng i helgen.. rapporterar efter det med bildder /film

Oskar

Välkänd medlem
20 sept 2005
170
1
6
49
Karlstad
www.boondocker.se
Ja vi är nog fyra stycken som tar en tur till Gördalen under helgen för en premiärtur. Hoppas det är tillräckligt med snö för att det ska bli kul åkning, men det behövs nog inte så mycket när det är första turen för säsongen:bigsmile:.
Ska nog kunna fixa lite bilder.

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Har varit ute ett varv i Sälen idag och det behövs definitivt mer snö!
Fick åka på krypfart hela tiden för att inte förstöra skotern, men det var ändå kul att få ta premiärturen!

Mvh, Peder

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
jävlar va underbart. jag och en kompis har tänk och utforskat gördalen då ingen av oss har varit där tidigare. vad finns det för boende, priser ? något spec man ska tänka på när man är i göralen å åker något spec ställe man ska åka till?

Mvh Andreas.

Gördalen idag...

Svärfar kollar på solen...

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Jimmy, du får gärna kommentera föret lite grann. Är det värt att åka 25-30 mil upp för att köra? Eller är det bara fläckvis som det är så där mycket snö som på bilden?
Längtar efter premiärturen!!

_JP_

Välkänd medlem
8 dec 2007
420
0
16
Mora/Arjeplog/Sorsele

Det var även fint på fjället. Lite mindre snö nere i dalen och på fjället, mest mitt imellan, hård botten med lössnö uppepå.

/ Johan

E

ejwbegysv

Ang. Vecka 51, så är ju den nu, jag är tyvärr endast i Gördalen Söndag denna veckan verkar det som...

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Blev inget för mig alls denna veckan.. Polare som inte kan bestämma sig! Så det blir Funäs eller nåt annat berg över nyår istället..