Ryms 32mm kammar i tunneln på en på Ski-Doo GT 583cc utan modifiering?

anteboy65

Ny medlem
16 jan 2010
2
0
1
GAMMELSTAD
Är det någon som testat att sätta 32mm kammar på en Ski-Doo GT 583cc av -98 års modell? Jag funderar på att ersätta originalmattan som är 22 mm med en Ripsaw som är 32mm för att få lite bättre fäste. Ryms den i tunneln utan modifiering? Jag har kollat men det ser ganska trångt ut längst in. Även om det bara är 1 cm extra så blir jag tveksam. Vad tror ni om effekten av mattbytet, är det värt det?

Till råga på allt har jag hittat en 365 cm lång matta till skillnad mot originalet som är 345 och måste då montera en förlängningssats för att den ska fungera. Blir denna typ av justering bra eller är det en kompromiss med negativa effekter? Givetvis skulle en 345 cm matta vara optimalt men jag hittade en billig 365:a, därav min fundering på förlängning.
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Nu är jag inte hundra på din maskin obs på de, men på min Mach 1 satt det 32mm matta när jag köpte den.
Det var helt "oskruvat" alltså helt omoddat bara bytt till högre kammar från 22mm, på en sjöräser från -97. Så det känns som det borde gå på din med.

Annars är de ju väldigt enkelt att ta en träkloss eller liknande med höjden du vill få in, och dra runt den i tunneln helt enkelt.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Har klämt in en 38mm matta på ett S2000 chassi (mxz670) högre kammar än så och drivhjul måste nog bytas ut till mindre. Det kommer att göra underverk att byta från 22 till 32 men frågan är om du är helt säker på att du ska köra på ripsaw? Jag skulle nog försöka hitta något annat mönster.