Rykten 2012 ?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Vad som jag vet har diskuterats starkt är att vi får se minst ett nytt chassi (m-serien, kanske crossfire kommer fortsätta dela lr så kommer dom få varsitt nytt). Jag skulle tro att vi får se nytt chassi till M-serien/crossfire och ett nytt till F-serien. Det skulle även förklara varför chris burandt bytte märke, han har ju själv sagt att han inte vill stanna hos arctic när dom går ifrån m-chassit.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag hoppas verkligen att det kommer ett nytt chassi till F-serien då jag personligen tycker det suger. Men M-serien får gärna vara som den är för mig då den ändå fast den är "gammal och tråkig" spöar sina konkurrenter med hästlängder. Vi får väl se nu hur den står sig mot Rmk Pro-R, men jag tror inte det ska vara något större problem :D
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ja men enligt dig var det ju med 100% källor till i år dvs2011 vi skulle få ett nytt m-chassie.

att chris burandt bytt märke har nog ingenting med vad arctic kommer med utan att han fick bra pröjs.

själv skulle jag inte bli förvånad om arctic går i konkurs eller liknande.
 

TZ1Turbo

Välkänd medlem
23 sept 2009
128
0
6
Skellefteå
Rykten på amerikanska forum säger att Arctic satsar hårt till kommande 50-års jubileum som tydligen faller in 2012, där man pratar om att minst en ny plattform ska presenteras. En konsekvens till det är inga stora nyheter kommit under 2010-2011. Ett annat bevis på deras satsning är att de framöver bygger sina motorer själva i en helt ny fabrik. 2012 kan bli spännande!
http://www.arcticinsider.com/Article/Speculation-on-Arctic-Cats-2011-Model-Line
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
helt klart ett lovande år.hoppas på att dom fixxar något kul.,

men tycker samtidigt att vi har hört det här rätt så länge nu.att det ska komma nytt.
 
4

426H

Det blir ett nytt F-chassie. Tror dom var marknadsledande på mountain i nordamerika förra säsongen så M får leva kvar. Synd att dom skall sluta köpa motorer från suzuki. Men det beror kanske på att suzuki inte vill fortsätta vidareutveckla sina 2T med direktinsprutning osv.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
är det säkra uppgifter på att f-chassit ersätts ? de skulle ju bara vara 5 år försent isåfall , Arctic å suzuki är ju delägare i varandra så inte är det så att Arctic bara kan köpa det suzuki vill tillverka , skulle arctic vilja haft en modernare insprutning så hadde dom haft det för flera år sen . det måste ha med lönsamhet å göra att dom vill tillerka motorerna i thief river falls
 
4

426H

är det säkra uppgifter på att f-chassit ersätts ?
Nej, det är bara jag som gissar utifrån vad AC själva säger. Dom har sagt att fokus framöver skall vara på att växa i segment där dom har låg marknadsandel. M säljer bra. F säljer dåligt. Därför tror jag att dom ersätter F först.
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
Ja, jag erkänner att jag hade fel där. Med då dom nu ska fira jubileum nästa år så är de mest troligt att dom sparade krutet tills dess.
hoppas ju iof att du har rätt. men inte kom dom med nått speciellt till sitt 40-årsjubileum direkt... (-02)
så jag har i princip gett upp hoppet.

har väntat alldeles för länge på en ny m och kommer inget nytt 2012 så lämnar då jag a-c skutan för en pro rmk eller assault.
man kan ju för baska skull inte köpa en fjärde maskin byggd på samma chassie!!! även om det är bra så är det mycket som känns väldigt gammalt med det! bara fotholkarna är ett bra exempel.
 

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
39
Östersund
M är bra maskiner, även om dom skulle haft sej en uppdatering. F maskinerna var bra till -06. Sen tycker jag att dom vart en flopp. Hoppas man kommer med nått nytt på F-serien och ska man uppdatera M maskinerna så är de väl bara hoppas på att dom gör succé när dom kommer.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
hoppas ju iof att du har rätt. men inte kom dom med nått speciellt till sitt 40-årsjubileum direkt... (-02)
så jag har i princip gett upp hoppet.

har väntat alldeles för länge på en ny m och kommer inget nytt 2012 så lämnar då jag a-c skutan för en pro rmk eller assault.
man kan ju för baska skull inte köpa en fjärde maskin byggd på samma chassie!!! även om det är bra så är det mycket som känns väldigt gammalt med det! bara fotholkarna är ett bra exempel.
Nog tycker jag att det blev lite förändring 02. Vad det inte då 1M chassiet kom ut? Samt Firecat chassiet presenterades, och det var ju klassledande i väldigt många år, det är väll alltid nånting?