Ryggsäck till spade

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Köpte en McKinley på Inter sport som har hårt rygg och sjukt mycket fack och spännen. Kan till och med ha skidor på sidan om man skulle vilja trots sina små 28 liter eller vad det var. Köpte den för 600 kr och var för skidåkning igentligen men sitter grymt bra och stabila remmar mm:)
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Du har fått bra tips på Freeride, men de är i allmänhet mer kräsna än skoteråkare...

Haglöfs har en bra ryggsäck som heter "snow"-nånting. Kostar inte så vansinnigt mycket och sitter bra på kroppen. Jag har två stycken, även om jag använder en lite större Lundhags till spade, sond, hudar, första förband och kamera när jag åker utför.


Just det, försök hitta en säck med så LITE remmar och skit som möjligt - det är sånt som vissa lågpristillverkare hänger på för att säcken skall verka avancerad.
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Vet inte föresten om du har lösttabart blad på spaden men isåfall tycker iallfall jag att det är smidigare att ha den inne i ryggan. Och den rygga jag köpte nu har även ett bladfack inuti:)
Då slipper man att den kan haka fast i grenar mm.
 
K

kenth

]Kör själv en Brp Alltitude Backpack(på min står det inte ski-doo) som har ett spadfack på utsidan så man slipper ha den inne i väskan. En mountainrygga helt enkelt.
Har två st. Du kan få köpa en av mig för 500kr, nypris 799kr
 

Snötomten

Välkänd medlem
7 feb 2011
100
0
6
Fettmule
Tyckte jag såg en spad-sele på Arme överskottet i Sangis.
Vore nog bra nog gissar jag.
Tror dock att det satt en multispade i den på köpet.

Förmodligen smartare o smidigare o billigare än det du har.
Köp en sån o såga av skaftet på den du köpte och använd
bladet som en Pimpad stänklapp därbak istället vet jag :ciao: