rygg/nacke/skyddsväst för dom riktigt små.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
som rubriken lyder, vars kan man hitta tex en väst med ryggskydd,bröstplatta och armbågsskydd till en tvååring? pojken började köra 50cc fyrhjuling själv idag men jag har inte lyckats hitta några skydd som är tillräckligt små..

crosshjälm har han redan, men med tanke på trafikvettet så skulle väst, nackskydd, stövlar och knäskydd vara att föredra ;)

storlek 92-98
 
Last edited:

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
har sett den sidan plus många andra sidor med barnskydd. men xs small i barnstorlek kan många gånger vara för större barn ändå! de crosskydd vi provat i butik har varit alldeles för stora.
Jag får nog ta och ringa runt å höra.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Mjo lättast är nog att ringa å höra å be dom mäta så du får korrekt storlek direkt, alltid svårt när man ska beställa från nätet.
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Lillasyrran är 3bast och har en bröstväst från ufo, vet dock inte var du hittar den...
Var hittade du en lätt hjälm till småbarn? Alla är ju i samma viktklass som en fullstor.
Knässkydd har jag inte hittat, men...
Downhill armbågsskydd funkar skitbra och används av nästan alla knattar som knäskydd.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Lillasyrran är 3bast och har en bröstväst från ufo, vet dock inte var du hittar den...
Var hittade du en lätt hjälm till småbarn? Alla är ju i samma viktklass som en fullstor.
Knässkydd har jag inte hittat, men...
Downhill armbågsskydd funkar skitbra och används av nästan alla knattar som knäskydd.
bra med handfasta tips! tack. det är en JOFA typ skidhjälm med skärm och hakskydd, köpt på eson maskin och funkar kanon! väger inte alls mycket.

http://www.piteamc.se/msweb/appimg/big/Jofa hjälm.jpg