Ryde FX 2.0 garantijobb?

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Har en dragon -08 sin gått 200 mil med garanti kvar till nov -10. Nu är saken den att jag tycker att det känns som dämparna är som cykelpumpar runt om, så min fråga är detta ett garantijobb och något som Polaris borde ta på sig och fixa till? Har läst lite olika ang. folk som upplever samma som jag och lämnat in dom.

Tacksam för svar!
 

Hundbert

Välkänd medlem
19 okt 2009
160
0
6
Luleå
Polaris står inte för om dämparna är för mjuka. Dom säger att det är en personlig inställning från förare till förare. Däremot om du tror det är något fel på dämparna är det ju såklart ett garantijobb.
 

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Grejen är den att jag nyss köpt skotern och enligt tidigare ägare så har den alltid så, sen är det någon som vet om boggiedämparen ska ha "glappet"?
 

Hundbert

Välkänd medlem
19 okt 2009
160
0
6
Luleå
Kan vara så att du har fått fel fjädrar på din. Tydligen var vissa dragon sp omärkta sa min återförsäljare så dom har fått för mjuka fjädrar. Detta byts ut gratis om så är fallet.
 

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Men som sagt, ska boggiedämparen ha "glappet" eller inte, blir så osäker då ÅF hade sagt att dom skulle ha de till förra ägaren? :S
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
kompisarna polaris -02 respektive -03 har glappet, och jag vet att det finns flera andra nyare som också har glappet.. varför kan man ju börja spekulera i..
 

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Polaris har ett litet glapp eller "dödläge" högst upp i boggin, detta är normalt om det nu inte är ett väldigt stort glapp. Tyvärr är det så att polaris godkänner inte under några omständigheter dämparna som garantirep, inte ens om dom har varit slut/haft för lite gas sen maskinen var ny. Dock fick jag det fixat gratis av ÅF på deras bekostnad. Så om du köpt maskinen på firma och dom vill ha kvar dej som kund, gnäll tills dom ger med sej, det gjorde jag :)