rxl problem !

jp

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
min 92 rxl startar bra när den är kall ,men när den har stått ca 10 min så blir den sur för det minsta lilla när man ska dra i gång den samnt när den är halvjummen o man gasar i väg så verkar den få för lite soppa, den "kvamnar" när man gasar fullt,verkar som att insprutningen inte reagerar när den är ljummen o ge den mer bensin än när den är varm. Men däremot när man får upp tempen så går den som ett spjut.Antadligen nån givare som spökar men vilken?????
 

toby949

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
EFI e krångligt om man inte kan mkt. Ta den till en polaris återförsäljare å låt dom kolla det så löser det sig säkert
 

Roary

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Det där är ett känt problem på rxl-arna, min gör likadant. Det är en tempratur-givare som sitter lite dumt till, så den kyls av snabbare än motorn, därför tror efi'n att motor'n är kallare än den är, därför problemet. Det är bara att kämpa lite med gasen och få upp värmen, så ordnar det sig. Irriterande? Ja, men så är livet med insprutning ;)
 

klstjo

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Kiruna
Om den inte startar på andra rycket med "halvarm" motor så håller du fullgas och drar tills motorn startar, (insprutningen stänger av vid fullgas och mindre än ~800 rpm) och gör att motorn inte blir sur och kanske du även blir på bättre humör!

600 mil RXL-92 utan att röra en skruv, bästa skotern jag någonsin haft

/S
 

jp

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
tusen tack för så snabba o vettiga svar, det är man inte van, alltid brukar det vara nån som ska "lattja" till det.
Ta det lungt på leden nu när säsongen närmar sig VVVRRRROOOOMMMMM........
 

med9999

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Jag tror Roary har rätt. Så kan min 500 EFI göra också men jag har en strömbrytare, enrichment switch. När min tjurar så slår jag på den och gasar till några gånger och sedan är det OK.