RXL problem

easterbridge

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Har just skruvat ihop skotern (Polaris RXL -92) efter lagerbyte i motorn, men den fungerar inte som den ska. När den är kall startar den och går som den ska förutom på tomgång, alltså helt OK om jag inte släpper gasen. Men när jag släppt gasen och motorn har stannat så är den helt DÖD och startar inte förrän den är helt kall igen. Någon som vet vad felet är??
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Byt skoter är enklast...Om du har fel på efi:n då har du ha slut pengar sen...det är svindyrt att köpa nu efi
 

easterbridge

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Har hört att det är den svarta lilla boxen som man kan vrida på och ställa tomgången som är lite känslig. Jag vet inte vad den heter, men den sitter ovanför spjällena. Hur känslig kan denna vara?
 

RenKorv

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Långsele Sverige
Du ska inte stå på tomgång med en rxl! Bestäm vart man ska åka och sen startar du sen drar du iväg, ska man stanna och snacka så stäng av den. Alltså starta och KÖR, ska du stanna så stäng av direkt!!! ingen TOMGÅNGSKÖRNING
 
O

Olov_J

Det är antagligen EFI:n, en kompis till mig hade denna årsmodell och hade problem med den. Det är flera andra som haft problem med EFI:n på dom gamla polarisarna.