Rxl indy problem

E30

Medlem
6 feb 2009
16
0
1
Har nyss gåttigenom/renoverat min rxl. Startade den, och gick som en klocka Riktigt vass faktiskt! for och körde lite lämpligt för att vara snälla mot kolvarna från början men då efter ca30 min så TVÄRstannade den precis som stoppen for i och tänkte "jaha", väntade ett tag och drog igång den då vart man glad igen då gick den perfekt, rent och fräsct! dagen därpå tänkte ja ta mig en lite längre tur, for till en kompis och drack en kopp kaffe för att sedan gå ut igen och köra... Men DÅ! Helt jÄÄÄÄ*la död, drog tillochmed av dragsnöret som ja fort bytte. Tog upp stiften, kollade gnista och mycket svag gnista när man drar fruktansvärt hårt, ibland på 2 stift ibland på alla??! Har plockat isär alla kontakter och rengjort och slipat upp ytorna (och jag är inte den som lämnar något åt slumpen) Antar att jag kommer få svar "statorn" och de är vad jag tror med, för cdi'n brukar ju inte vara de första som pajjar. Men vill få detta lite mer bekräftat av någon väldigt duktig/erfaren?

då kan jag ju lix ta upp att jag har psi pipor med stingers som ligger till den, men vill inte montera dom förns man fått rätt uppgifter om bestyckning, Någon som vet hyffsat??? (men man kan ju laborera med tändstiftens färg med)
 

Edblad

Välkänd medlem
2 nov 2008
188
0
6
Östjämtland
E30, jag lånar tråden för sekunden.

En polares RXL har tjall med insputningen och diodern "blinkar" först en lång blink "uppehåll" sedan 3 blinkningar efter varandra.

Tacksam för svar.


MvH
Edblad
 

E30

Medlem
6 feb 2009
16
0
1
kolla sladdarna till luftburken från efi-boxen, Lufttempgivaren me andra ord. Så var de för mig.
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
ni lär få pyssla med efi insprutet, bästa alternativet, sätt förgasare. :)

felsökningsschema första siffran är lång 2:a siffran är kort

11 is the throttle position sensor
12 is the crankcase temp sensor
13 is the intake air temp. sensor
14*is the atmospheric pressure sensor (rxl only)
14 is he water temp sensor
15 is the atmospheric pressure sensor
21 is the flywheel side injector
22 is the center injector (3-cyl)
22 is the Pto side injector (2-cly)
23*is the Pto side injector (rxl)
31 is low battery voltage
32 is low charging system output
33 is CDI output
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Inte alls bästa alternativet att sätta förgasare. EFI-n är både enkel att felsöka och enormt driftsäker så länge man har bra batteri. Dessutom slipper man problemet med bestyckning efter temperatur, lufttryck och höjd över havet med åtföljande risk för motorskador.

Dessutom får motorn optimal blandning oavsett gaspådrag vilket inte är fallet med förgasare.

Låt inte okunnigheten styra, vem förgasarkoverterar en insprutningsbil som krånglar pga defekt givare?
 

E30

Medlem
6 feb 2009
16
0
1
Lägg i minnet att en bil är 4takt och beter sig absolut inte som en 2takt. ja monterar förgasare pga psi piporna, annars behöver man chip=finns knappt, Och jag litar på mekanik före teknik. och de är väl inge problem att bestycka knasare! bara alla som fått de om bakfoten.
 

Edge_800

Medlem
21 feb 2009
48
0
6
Umeå
Min kompis har en rxl och den la också av, det är ju elektronisk insprutning på dom och dom behöver ett fräscht batteri för att det ska fungera.
Han bytte batteriet och den gick som ett skott igen!:)
 

E30

Medlem
6 feb 2009
16
0
1
jo, men de är inte det som är felet i mitt fall.. tappat lågfarts-gnistan. de är helt annat. dessutom kör jag med flatslide nu ^^