Rx1 warrior

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
Hej
Jag har köpt en warrior GT -07 med orginal matta
Så min fråga är bör man byta matta till en 38 eller 44 matta?
Eller klarar man sig med orginal mattan
Jag är ingen extrem åkare Så jag utmanar inte dom värsta backarna men åker en del ospårat kommer oxå åka en hel del på led o dra familjen i pulkan
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
38 funkar fint fint men 44 är säkert bättre. Det jag saknar är dubbar när man drar pulkan.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Ripsaw32 är inte den bästa mattan om du skall hålla till vid sidan om leden, däremot ett jäkla bett på leden.

Skulle rekommendera Intense38, paddlar på lite bättre utanför leden och det är heller inte alltför tokhöga kammar om det skall ledbombas/dra kälke.

Men du får ta bort dubbskydden på kylaren fram samt också kapa (eller ta bort) dubbskydden i tunneln om den skall få plats.

Endel kapar ner kammarna vid dubbskydder men då missar man ju lite av idén med att montera matta med högre kammar.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
men 32 känns det helt meningslöst att åka utanför leden, iallfall om du jämför med typ allt annat, men jag skulle satsa på 38, det har jag på min phazer och det funkar bra!
 

hannu.se

Välkänd medlem
25 mar 2008
299
1
16
Boden
Jag har precis bytt till 44mm på en Warrior 2004.
Man måste plocka bort dom så kallade dubbskydden, annars ryms den inte.
Det var hyfsat mycket jobb med att plocka bort dubbskydden, dom är svetsade i framkant i kylaren, och popnitade i bandtunneln.
Sedan så måste man svarva ner kuggarna på drivhjulen, ca 5mm, om man väljer att köra med 9-kuggar, annars tar dom i framre axeln till boggien.
Går man ner till 8-kuggar så behöver man inte svarva ner hjulen, men då kommer hastighestmätaren att visa lite fel, och det kan man ordna genom att plocka bort två kuggar på sensorhjulet till hastighetsmätaren.
8-kuggar ger dock en snävare brytning på mattan, och ska enligt vissa ge ett större slitage på främre delen av slidesen.
M.V.H
/Tobias