Rx1 Warrior for the win

GrolGom

Aktiv medlem
5 jan 2007
56
0
1
Timrå
Vet att det inte har någon relevans men tycker ändå att det är mycket roligt att få läsa om testerna "snowmobile of the year" , och se att rx1 warrior är SNABBAST på bana !!
Kanske en del tvåtakts förespråkare snart kan ta av sig hatten och medge att Yamaha bygger förbannat fina maskiner trots att motorn drivs genom 4takts-teknik.
För mig har det aldrig varit ett problem med vikten , åker snabbare på led än med dom 2 taktstusen som jag har provat vilken dag som helst och då med den gamla rovan .
Och på dom nya maskinerna verkar man ju ha trollat med "vikten" något alledes otroligt.
Observera att detta inte är något försök till att riva upp en massa motsättningar mellan två och fyrtakts-förespråkare.
Bara ett sätt att få bekräfta något som jag och säkert många andra rx ägare redan vetat om och få vara lite mallig så här i det offentliga :rolleyes: .
Det är redan klart nu att så fort jag får läge så byter jag till en flong ny rx1:a , sambon vet inte om det man får "bearbeta lite" till nästa vinter :cool: .

Mvh.
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Jo man kan bara instämma, blev dock lite förvånad att den inte kunde utmana lite mer i 0-100. Ska väl till Yamaha´s försvar sägas att resultatet 4,22sek (om jag nu minns rätt) även skall bedömmas i förhållandet till toppfarten som för min del nu efter bara 55 mil är 177km/h enligt GPS och då ökade det fortfarande tills husse (jag) började tänka på mina barn och deras framtid utan Pappa:eek: och fegade ut och släppte gasen´. Bara inse att med åldern börjar nog fan förståndet komma också tar lite emot att erkänna men den matar något så otroligt att man börjar ta mig f-n se livet i revy:p .

MVH
Daniel
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
4.22 sek är inte fy skam med tanke på den våldsamt trailviktade variatorn.
Är tänkt till allt annat än acc. Med andra vikter så blir det jobbigt att hålla fast sig i styret. :)

DanielPiteå: Byt Helix till en som är ursvarvad så att sekundären kan växla ut ännu mer, då får du riktig fart i maskinen om behov finnes ;)
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Att den var snabbast på bana förvånade mej också så det är skönt när 4taktarn slår djungeltrummorna:D , själv kommer jag aldrig att kunna smörja damen så pass att jag kan få köpa min första 4takt så man får åka vipern tills den ruttnar bort men sen kanske........................går nog åt helvite iallafall.
Snart hoppas jag att man får läsa om nån jammägares skoter som gått 4000mil och det är dags att ställa ventilerna.
:)
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
DanielPiteå: Byt Helix till en som är ursvarvad så att sekundären kan växla ut ännu mer, då får du riktig fart i maskinen om behov finnes ;)[/quote]

Hehe ja mycket vill ha mer som dom säger men jag måste nog erkänna för första gången i mitt skoterliv att effekten räcker OCH blir över (i alla fall nu:p ), dock håller jag koll på vad för grejer som kommer på efter marknaden och ska bli intressant att se vad EFi Controllen här http://www.ulmerracing.com/performance_products.htm kan göra. Sedan skulle jag tycka det var intressant med ett test låt säga mellan 40-120km/h skulle bli för resultat då det är lite mer registret man använder i verkligheten.

//Daniel
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Intressant att se detta testresultat. Jag tycker nämligen jag hänger på kompisarna på sina korta 2-T sportar även med min "snik-warrior" RS Rage, å den har ju "bara" 120hk, å inte samma fina körställning som "nya" Warriorn :)

Kanske får bli investering i en kanelsnurra till Rage:n nästa säsong, eller en ny Warrior.....hmmmmm......dagens I-landsproblem :rolleyes:

Ha´de / Matti
 

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Kul att läsa denna tråd! :)
Har just innahandlat en beg. Rx1 Warrior -07 som gått 76 mil.
Man väntar just nu på snön och kan bara höra och läsa vad andra tycker och vet.

Har aldrig kört en RX1 och det ska bli roligt att testa den!:D
Kanske har man köpt grisen i säcken??

(Bör vara lite mer att köra med än bearcaten!);)
 
Last edited:

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
Kul att läsa denna tråd! :)
Har just innahandlat en beg. Rx1 Warrior -07 som gått 76 mil.
Man väntar just nu på snön och kan bara höra och läsa vad andra tycker och vet.

Har aldrig kört en RX1 och det ska bli roligt att testa den!:D
Kanske har man köpt grisen i säcken??

(Bör vara lite mer att köra med än bearcaten!);)
Polaren kör ifrån de mesta korta maskiner med sin warrior 2006.. ända tills han kommer till ja, djupsnön. sen får man bära honom därifrån. ett nämnvärt tips till dig som köpt en. hoppas du har en 44mm matta monterad, om inte, köp en! :) det lär behövas när du ska ut i djupsnön :)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Polaren kör ifrån de mesta korta maskiner med sin warrior 2006.. ända tills han kommer till ja, djupsnön. sen får man bära honom därifrån. ett nämnvärt tips till dig som köpt en. hoppas du har en 44mm matta monterad, om inte, köp en! :) det lär behövas när du ska ut i djupsnön :)
Om det är mot samma korta maskiner i djupsnön så skall de nog gå ganska lika. Är det mot paddelmaskiner så är det en helt annan sak. Men jag håller med om att det finns bättre pudermattor än RipSaw. Dock så gillar jag klivet i RipSaw på led...
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
Om det är mot samma korta maskiner i djupsnön så skall de nog gå ganska lika. Är det mot paddelmaskiner så är det en helt annan sak. Men jag håller med om att det finns bättre pudermattor än RipSaw. Dock så gillar jag klivet i RipSaw på led...
jaep :) fast är det inte vettigare att kliva in med en apex rx-1 er sp om de är så att man bara ska köra led :) allrounden skvallrar om att den kanske behöver lite högre matta :) 38 eller 44 mm så blir den nog kanon. :)