Rx1 warrior eller crossfire 8

Rx1 warrior vs crossfire 8

  • Warrior

    Röster: 6 21,4%
  • crossfire

    Röster: 22 78,6%

  • Totalt antal som röstat
    28
  • Poll closed .

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
Vilken tycker ni att man ska välja i mellan dessa två skotrar
Skriv gärna för o nackdelar om dom båda
Jag kommer att köpa en av dom men har besluts ångest
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Vad exakt ska du göra med skotern? Lång/kort körning? % körning på led vs lössnö? 50/50? Soppakostnad?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Eftersom du inte skrivit vad du ska ha den till och det är två helt olika maskiner så är det svårt att säga. Jag skulle iallafall valt crossfiren alla dagar i veckan även om man inte är något fan av de gröna... :)
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Personligen gillar jag inte riktigt Warriorn. Apex SP/GT är svin kul att bomba på med efter leden och Apex MTN är hysteriskt rolig att bomba puder med. Men warriorn har inte fallit mig i smaken iaf, jag upplever det som någonting därimellan som inte blev helt lyckat. Crossfiren 8 är en fin allround maskin med en bra motor och utanför leden tar man sig oftast dit man ska trots att det inte är en lång maskin. Dock har jag själv aldrig kommer överens med en Arctic Cat efter leden. Boggin "kickar" nånting jävulskt när det är gropigt och det blir riktigt jobbigt i längden. Men annars tycker jag det är kanon fina maskiner med stabila motorer. Idag skulle jag säga att det är bara Yamaha som ligger före när det gäller hållbarheten på motorn.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Man kan väl enkelt säga som så.
Warrirn är bättre på led men sämre i snö, för klumpig.
Crossfiren är bätte i snö men sämre på led.
två helt olika maskiner, som att jämföra en landsvägshoj med en offroad hoj
 

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
Jag vill ha en bra allround skoter som inte behöver va bäst på något men jag vill kunna dra familjen i en pulka
jag vill kunna ta en långtur
Jag är ingen extremåkare men vill hjärna känna trycket i bröstkorgen när man kommer ut på en myr eller sjö
 

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
Jag har en mountain skoter i dag men åker inte så mycket på det sättet som den är byggd för o den blir lite trög att åka på led med.
Skulle helst vilja ha en kort bandare men ska man då dra en pulka i lite ospårad terräng eller lite mildare puder körning så brukar inte det gå något bra.
Så därför har jag fastnat för dom här skotrarna, båda har 345 matta och med tanke på min vikt så vill jag ha lite större motor så att det känns när man drar i väg.
Om man nu håller sig till datan på skotrarna så tycker jag att dom är väldigt lika varandra ,men jag har aldrig kört någon av dom så jag vet inte vilken karaktär dom har.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Yamaha är Yamaha, men tycker arctic har blivit riktigt fina. Jag tror du kan ha roligare med C8'an. Speciellt om Warriorn är orginal. Är den det så räkna med att blåsa ytterligare 10.000:- på Mountain skidor och en bättre matta, gärna dreva ner lite, hur lätt som helst att dra runt remmen i sekundären med 4T då man drar pulka.. (remdjäveln spinnerlös i sekundären)

Det jag gillar med 4T är soppa förbrukningen och slippa lukta 2T.
 

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
51
Rimbo sweden
Nu är affären klar det vart en Rx1 warrior -07
Jag tror att den passar mitt körsätt bättre
Så tack för era inlägg o tankar dom hjälpte