RX1 2003 Misständer och startar ej

Matteponken

Ny medlem
20 dec 2022
1
0
1
51
Stockholm
Hej!

Jag har köpt mig en RX1 från 2003. När jag köpte den gick den som en dröm och startade direkt, men nu vägrar den att starta. Den kan hjälpligt gå med hjälp av startmotorn och bakskjuter då extremt mycket. Vid något tillfälle har den faktiskt startat men dött då jag petar på gasen. Startgas hjälper inte heller, utan orsakar endast brand i luftburken. Jag har bytt vakuumslangarna till soppapumparna och det kommer soppa ur båda utgående ledningar. Den har nya stift och gnista. Jag har haft isär pumparna och kollat så att membranen är hela och jag har även kopplat ur "TORS" utan någon som helst framgång. Jag har värmt upp alla förgasare med tillhörande ledningar i jakt på ev ispropp. Jag har fräsch bensin i och har även hällt i karburatorsprit. Är det någon som kan vägleda mig lite? Vad är det jag missar? Då det kom så plötsligt känns det som att det borde vara ett enkelt fel.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Troligen skit i lågfartsmunstyckena i förgasarna så rengör allt i förgasarna, piprensa ur lågfartsmunstyckena med koppartråd som du veckar så de river ur all beläggning, de duger inte att blåsa ur dem.