RX1 06

snajp

Välkänd medlem
2 dec 2006
106
0
6
hej undrar om någon har en rx1 warrior från 06.
Tänkte hör om vad ni tycker om den,,,,,:rolleyes:
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Har ingen själv (kör en -04 Warrior) men de jag känner som har -06 (och -07) Warrior säger att de går suveränt. Yamma har trollat nå sagolikt när det gäller vikten på maskinen.

Själv är jag bakåtsträvare och vägrar inse att den nya sittstilen passar mig. ;)
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Hej

Har till denna säsong bytt från en 04:as Warrior till en 07:a och har med denna kört 50mil (äntligen). Mina intryck hittils är MYCKET bra, allt som jag tyckte felade med 04:an är till denna åtgärdat med råge. Körställningen är den absolut enskilt största skillnaden men är oxå som Mikael_N påpekar väldigt individuell men passar mig betydligt bättre. Även framkomligheten är väsentligt mkt bättre körde tex i Fredags 6 mil helt ospårat efter Nasaleden med mellan 50-70cm puder utan att köra fast en enda gång. Soppa förbrukningen kan jag inte riktigt uttala mig om än då den som sagt endast gått 50 mil och har pendlat mellan otroliga 1,29L/mil till otroliga 3,75L/mil:) . Monoshock boggien erbjuder komfort utöver det vanliga och är ju som bekant VÄLDIGT lätt justerad. Enda riktiga nackdelen jag hittils upplevt är att den verkar vara mer spårkänslig än min förra men då håller jag också på att försöka justera till den så det är ju troligt att det också försvinner. Gillar du brutal kraft, marknadens utan konkurrens fränaste, hårdaste, tuffaste...dyraste:eek: motorljud, gillar du sport egenskaper, framkomlighet, tryggt andra handsvärde och tillförlitlighet....KÖP en nu:p .

MVH
Daniel