Rush 800?

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hittade denna bilden borta i usa, man kan ju tycka photoshop men en lustig sak är att geometrin på bäversvansen är ombyggd jämfört med vanliga rushen... :hmmmm: Kan iofs vara photoshop även det så ja jag själv är ändå smått skeptisk men detta var ändå väldigt intressant :)




Bild på vanliga bakdelen:



Detta är även en bild till, notera attdet ser ut som en 800 Rush 136" Switchback, men sen en Rush med vanlig tunnel, och skenor av äldre modell vad det verkar :confused:



Ja vad säger ni ;)
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Är rätt så säker på att det inte är photoshop, verkar inte vara några högupplösta bilder (kan tänka mig att det är mobilkamera) och då skulle det vara ganska svårt att photoshopa sådär.
Sen om man granskar båda bilderna så ser man ju att på första bilden syns bakdelen av skotrarna på andra bilden.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Är rätt så säker på att det inte är photoshop, verkar inte vara några högupplösta bilder (kan tänka mig att det är mobilkamera) och då skulle det vara ganska svårt att photoshopa sådär.
Sen om man granskar båda bilderna så ser man ju att på första bilden syns bakdelen av skotrarna på andra bilden.
Jo första och tredje bilden är från samma "sekvens" och som du säger så känns det ändå som att själva bilderna riktiga. Tänkte mer att dekalerna kan ju en vanlig firma trycka. Den röda huven är ju dock lite klurigare, även om det går...
Om man kikar på bakdelen så har de ju tagit bort det nedre tvärgående staget vad jag kan se, kanske för mer utrymme för större kammar?

Och ja man kan ju fundera på om det är tidigt testande av 2011 modellerna...
 

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
Jo första och tredje bilden är från samma "sekvens" och som du säger så känns det ändå som att själva bilderna riktiga. Tänkte mer att dekalerna kan ju en vanlig firma trycka. Den röda huven är ju dock lite klurigare, även om det går...
Om man kikar på bakdelen så har de ju tagit bort det nedre tvärgående staget vad jag kan se, kanske för mer utrymme för större kammar?

Och ja man kan ju fundera på om det är tidigt testande av 2011 modellerna...
de kan ju som sagt vara en polaris rush 600 med ''special'' gjorda dekaler och lackad osv och en 800cc's motor,

annars kan det ju också vara på riktigt
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
dom har säkert ändrat för att man ska å plats med högre kammar till nästa år, blir grymt spännade, vill se hur assaulten kommer se ut.
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Ser även att det är andra framdämpare på "Rush 800". Och visst kan det vara fejkade dekaler osv, men då är ju frågan, skulle någon göra två exakt likadana då? Sen att bakdelen är lite ombyggd också.
Något som jag tycker förstärker intrycket av att det skulle vara 2011 testexemplar är den förlängda Rushen. Skulle någon förlänga den tror jag inte att han skulle använda sig av polaris original tunnel, boggie osv.

Men jag spekulerar ju bara ;)
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
ser ni rushen på översta bilden, den längst bak ser ut att vara längre fast med nya fjädringen!! 800 och 50-60 mm kammar, 345-365lång det skulle va grejjer de!
 

Kopperblade

Välkänd medlem
23 aug 2009
144
0
6
Bräcke
På första bilden ser det nästan ut som någon i en förbipasserande bil har tagit kort, dvs b-stolpen som man ser i vänsterkant på bilden. Så fejk är det nog inte.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna

denna är dock någon som har moddat.de är inte polaris själv som har gjort de..har sett nån sida där dom byggt om den..

jag tror nog på rush 800:) och går de på en 44matta så blir de nog en sån eller en RE 800 till nästa säsong..eller kanske Racemodellen=)
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Ingen som sett att det står Polaris på pickupen på tredje bilden? :p
Samt dom gula dekalerna på tunneln på både den långa och den korta(inte på andra bilden).. Intressant :)
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Jo första och tredje bilden är från samma "sekvens" och som du säger så känns det ändå som att själva bilderna riktiga. Tänkte mer att dekalerna kan ju en vanlig firma trycka. Den röda huven är ju dock lite klurigare, även om det går...
Om man kikar på bakdelen så har de ju tagit bort det nedre tvärgående staget vad jag kan se, kanske för mer utrymme för större kammar?

Och ja man kan ju fundera på om det är tidigt testande av 2011 modellerna...


Jag tycker inte man kan se om dom tagit bort det tvärgående staget.
Annan vinkel på bilden så den kan vara skymd.
Enligt mig så ser det ut att vara samma geometri på upphängningen.
Väldigt spännande i alla fall!