Rush 600 -10, Frågor + Delar

wallden_66

Medlem
8 nov 2010
26
0
1
Gävle
Hej!

Har köpt en polaris rush 600 -10. Har lite frågor och om nån tar sig tid att svara är jag mycket tacksam.

Vart hittar man delar till polaris?!

Nån som vet vilket komp det skall vara?

Vad kör man med för olja?

Tacksam för svar och om det är något annat man skall tänka på.

Vänligen,
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Hej!

Har köpt en polaris rush 600 -10. Har lite frågor och om nån tar sig tid att svara är jag mycket tacksam.

Vart hittar man delar till polaris?!

Nån som vet vilket komp det skall vara?

Vad kör man med för olja?

Tacksam för svar och om det är något annat man skall tänka på.

Vänligen,
Ja du.. vad ska man säga, kör på en bra olja, finns trådar om ämnet. Delar hittar du hos din återförsäljare och när det gäller kompen så skiljer det så jävla mycket kompmätare emellan, så det viktigaste man ska kolla är att det är samma komp på båda burkarna..
 

wallden_66

Medlem
8 nov 2010
26
0
1
Gävle
Spelar inte så stor roll om det är orginal ellereftermarknads, behöver nosen/bågen i fram.

tror inte alla har en egen ÅF. Jag var med ute efter en duktig polarissäljare, som man kan fråga osv. Typ som en viss återförsäljare här i Gävle är för arctic.

Tack för sprängskisserna!

En annan fråga, nån som vet rakt av hur hög styrhöjjare man kan smacka på utan att behöva förlänga gaswire och dyligt?
 

wallden_66

Medlem
8 nov 2010
26
0
1
Gävle
du/ni som har rush, funkar de bra i lössnön?


Haha, Frågan lät lite ironisk. Jag vet inte faktiskt. Det jag har hört är att dom skall fungera väldigt bra för att vara en kort maskin. Finns lite trådar om detta sen har jag hört att det skall vara struligt med att klämma i en 44matta.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jag har alltid kört med polaris egna olja. lättflytande, överkomligt pris å sen rekommenderas de ju alltid att köra med märkets egna..

ang. delar så kan du ju kolla med olika polaris återförsäljare, som motorhuset tex. mycke bra att ha å göra med.