rullemaskin

kingen06

Ny medlem
14 jan 2021
2
0
1
17
Östersund💯
vill ha nå fett o köra rulle med får max kosta 25k o måste gå på rullen minst 50 meter. har hört att Polaris iq är bra är den nåt att ha?? vill även hoppa o lära mig backflip så vill inte ha nå rackel

va ska man köpa?

//kingen06
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Så länge du köper en crossmaskin så blir du nöjd. Motormässigt är alla 600cc bra oavsett märke så köp den lättaste av dem alla. Jag gissar Polaris IQ är lättast men jag är inte insatt i crossarnas chassin.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
En tänkbar anledning till att det är klent med svar kan bero på din önske/kravlista.

Du vill ha en maskin som är riktar sig till de åkare som kör hårt, din budget krymper utbudet avsevärt. Utöver detta vill du inte ha "nå rackel".
Det är en ekvation som inte riktigt går ihop, beroende på vad du menar med "rackel" förstås.

Hur som, Arctic Cat F7 är väl rätt så resvänlig.
 
Last edited:

timtor

Ny medlem
11 jan 2021
4
0
3
31
Stockholm
Jag kör Polaris 800 IQ dragon. Antingen sitter jag fast eller så åker på rulle, det är allt eller inget!
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
"vill inte ha nå rackel" blir nog tyvärr svårt att tillgodose med den budgeten är jag rädd. Du får nog vara beredd att skruva en del. Men som tidigare nämnts så de mer cross-inriktade maskinerna från alla märken (ev. undantaget Yamaha), så Polaris IQ 600 RR, Arctic Cat ZR 6000 RR, Ski-doo MXZ 600 X-RS, Lynx Rave RS600 eller vad nu alla heter (jag har dålig koll på de maskinerna). Så ny och i så bra skick som du har råd med. Du kan nog säkert googla dig fram vad alla märkens cross-inriktade modeller heter, men som även säljs till privatpersoner (som ej kräver tävlingslicens eller något annat tjafs). De maskinerna är nog vettigast om du vet med dig att du vill hoppa i ramp och göra backflips och annat. Det är nog få av de "vanliga" modellerna som pallar den behandlingen, åtminstone inte i längden.

Rena, riktiga cross-maskiner, om du skulle hitta såna begagnade, skulle jag nog inte välja heller eftersom de oftast har ett jäkla behov av service för att hålla igång. Utan de som är inriktade mot privatpersoner är nog ett bättre val då de oftast är lite lägre trimmade och mer anpassade för mer av ett dagligt bruk även utanför crossbanan.